מכירות כלי הרכב של טסלה ברבעון השלישי היכו את התחזיות

טסלה שמה את פרשת הציוץ של מאסק מאחור: החברה מספקת נתוני מכירות חזקים - והמניה ממשיכה צפונה • מציגה עלייה של 50% לעומת השיא שנקבע ברבעון השני של השנה • מספקת התייחסות למלחמת הסחר מול סין

אילון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai
אילון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai

לאחר סיום פרשת הציוץ של אילון מאסק, שנסגר בהסכם פשרה שכולל קנס של 20 מיליון דולר (ובזינוק המניה בשיעור דו ספרתי), יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה  דיווחה היום על נתון מכירות הכלי רכב לרבעון השלישי שעלו על התחזיות המוקדמות של האנליסטים. בתוך כך, המניה מאבדת 1.4% לאחר שהחברה הביעה מורת רוח מהמכסים שהשיתה סין על רכבים מיובאים.

טסלה דיווחה על מכירות של 83,500 כלי רכב, כולל מכירות של 55,840 אלף כלי רכב ממודל 3 - מעל תחזיות האנליסטים בשוק למכירות של 55,600 כלי רכב.

בנוסף, החברה רשמה מכירות של 14,470 כלי רכב ממודל S - מעל התחזיות המוקדמות של האנליסטים למכירות של 12,900 כלי רכב - ועל מכירות של 13,190 כלי רכב ממודל X - מעל התחזיות של האנליסטים למכירות של 12,500 כלי רכב. בתוך כך, החברה אישרה את יעד המכירות של 100,000 כלי רכב ממודל S ו-X בשנת 2018. בתוך כך, ייצור הכלי רכב עלה ב-50% לעומת השיא שנקבע ברבעון השני של השנה ל-80,142 יחידות.

בטסלה מציינים כי העלייה במסירות כלי הרכב מגיעה למרות מלחמת הסחר מול סין שגררה השתת מסים מצד הכלכלה השנייה בגודלה בעולם בגובה של 40% על רכביה של טסלה, לעומת מסים של 15% בלבד על כלי רכב אחרים המיובאים לסין. אם לא די בכך, בטסלה דיווחו על האצת הבנייה במפעל של החברה בשנחאי שבסין.

נזכיר כי ביום שבת האחרון הגיעו מנכ"ל החברה אילון מאסק ורשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) על הסכם פשרה לגבי האשמות נגדו על הטעיית משקיעים. מסגרת הפשרה מאסק מפנה את תפקיד היו"ר (אך יישאר כמנכ"ל) וישלם קנס בגובה של 20 מיליון דולר. באוגוסט האחרון מאסק צייץ בטוויטר כי הוא שוקל להפוך את החברה לפרטית - מה שחורג מכללי הדיווח של חברה ציבורית.