פייסבוק: נאפשר להתלונן על הטרדה של חברים ובני משפחה

הרשת החברתית הגדולה הודיעה בפוסט כי תאפשר להתלונן גם על הטרדה של חבר או בן משפחה - ולא רק על הטרדה של המשתמש עצמו

פייסבוק / צילום: רויטרס
פייסבוק / צילום: רויטרס

פייסבוק הודיעה הערב (ג') כי תרחיב את האפשרות לדווח לה על הטרדה או בריונות מצד משתמשים אחרים. בפוסט שפרסמה אנטיגונה דיוויס, מנהלת הבטיחות בפייסבוק, נאמר כי החברה תאפשר להתלונן גם על הטרדה של חבר או בן משפחה - ולא רק על הטרדה של המשתמש עצמו, או על פרסום תכנים שאינם עומדים בכללי הפלטפורמה. החברה תאפשר לערער על ההחלטה להסיר או לא להסיר תכנים שדווח כי הם קשורים להטרדה ולבריונות.

כלי נוסף שמציגה הרשת החברתית יאפשר למחוק מספר רב של תגובות מתוך פוסט, במקום למחוק כל תגובה בנפרד - שימושי במקרה של הצפת תגובות מטרידות. פרט לכך היא ציינה כי תאפשר לדמויות ציבוריות לדווח גם כן על מטרידים, בדומה למשתמשים פרטיים, וכן להשתיק הודעות או לחסום משתמשים מבלי שיידעו על כך.

מנגנון הדיווח והסרת התכנים של פייסבוק הוא אחד הכלים שזכו לביקורת הרבה ביותר ברשת החברתית בשנים האחרונות. מצד אחד, במספר מקרים הרשת לא הסירה תכנים גזעניים או מסיתים במובהק, או התמהמהה בהסרתם. מצד שני, תכנים סאטיריים ואף תמימים לחלוטין הוסרו ויוצריהם נחסמו זמנית משימוש בפייסבוק, שהתנהלה בחוסר שקיפות ולרוב סירבה להגיב לציטוט בנושאים הללו.

המהלך הנוכחי הוא חלק מהניסיון לענות לביקורת זו, בין היתר על רקע המשבר התדמיתי המתמשך שבו נמצאת פייסבוק בשנה האחרונה. עם זאת, הסעיף הנוגע לאישי ציבור עשוי להתגלות כבעייתי: בישראל, לדוגמה, ישנם שרים וחברי כנסת הנוהגים לחסום מעמודיהם - שהציבור מממן - גולשים החולקים על דעותיהם ומבקרים אותם. הכלים החדשים שמציעה להם פייסבוק עלולים להתגלות כמנגנוני השתקה נוספים.