ביקורת פתע של ה-FDA במטה ג'ול: נתפסו אלפי מסמכים

בבדיקה במטה חברת הסיגריות האלקטרוניות ג'ול בשבוע שעבר, ביצע מנהל המזון התרופות בארה"ב ביקורת פתע ותפס "אלפי עמודים של מסמכים"

סיגריה אלקטרונית / צילום: רויטרס
סיגריה אלקטרונית / צילום: רויטרס

מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) תפס "אלפי עמודים של מסמכים" בשבוע שעבר בבדיקת פתע של מטה חברת הסיגריות האלקטרוניות ג'ול (Juul) בסן פרנסיסקו, כך נמסר מהמנהל היום.

ה-FDA בוחן את שיטות השיווק של החברה, בעוד הנציב של הארגון מכנה שימוש של מתבגרים בסיגריות אלקטרוניות "מגיפה".

בדיקת הפתע נשענה על בקשת ה-FDA לחומרים של ג'ול שקשורים להפיכת המוצרים שלהם למושכים לילדים. הבדיקה האחרונה שבוצעה ביום שישי האחרון, "חיפשה עוד תיעוד שקשור לפרקטיקת המכירות והשיווק של ג'ול, בין השאר", כך נמסר מה-FDA.

יו"ר ג'ול קווין ברנס הצהיר בעבר כי ג'ול הראתה ל-FDA "כל חלק" בעסקיה, כולל פרקטיקות שיווק וכלים ולווידוא גיל הצרכנים בחנות האונליין. "זה היה דיאלוג בונה ומלא שקיפות", הוסיף ברנס.

מניות חברות הטבק הגדולות, בריטיש אמריקן טבקו , פיליפ מוריס אינטרנשיונל  ואלטריה גרופ , עולות בעקבות הדיווח.

ג'ול, החברה המובילה בתחום הסיגריות האלקטרוניות, במרכז העניין של ה-FDA בשנה האחרונה בזמן ששיעור העישון האלקטרוני עולה בקרב מתבגרים אמריקאים.

הבדיקה האחרונה מגיעה כמה שבועות לאחר ש-FDA הכריזה כי כל יצרני הסיגריות האלקטרוניות, כולל ג'ול, צריכים להגיש תוכניות לגבי מיגור השימוש של צעירים במוצריהם תוך 60 יום. 

מקווין ברנס, מנכ"ל JUUL Labs נמסר: "אנו מחויבים למניעת שימוש בקרב קטינים, ונמצאים בשיח מתמיד עם ה-FDA, המחוקקים וארגוני בריאות ציבור כדי לוודא ש-JUUL לא מגיע לידיהם של צעירים. במפגש בשבוע שעבר קיימנו דיאלוג בונה ושקוף עם ה-FDA לגבי מדיניות השיווק המחמירה שלנו, נהלי אימות הגיל הקפדניים שאנחנו מכילים באתר JUUL והפרוטוקולים למניעת מכירה של מוצרינו לבני נוער.

"מאז אפריל, שחררנו ל-FDA מעל 50,000 דפי מסמכים התומכים בהצהרות שלנו ואנחנו מצפים להציג את התוכנית שבנינו למניעת גישה למוצרינו לבני נוער במסגרת הזמן שניתנה לנו על ידי ה-FDA. אנחנו רוצים להיות חלק מהפתרון למניעת שימוש בקרב קטינים, ומאמינים כי כדי להגיע לכך, התעשייה והרגולטור צריכים לעבוד יחד".