משרד הכלכלה: עלייה של 13% במחצית שנה ביצוא לגרמניה

במחצית הראשונה של השנה חלה עלייה חדה, של יותר מ-30% ביבוא מגרמניה לישראל, והוא הסתכם ב-2.88 מיליארד דולר ביחס למחצית הראשונה של 2017

שר הכלכלה, אלי כהן, בכנס באילת / צילום: מרלו
שר הכלכלה, אלי כהן, בכנס באילת / צילום: מרלו

היצוא הישראלי לגרמניה הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-937 מיליון דולר לאחר שרשם עלייה של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך דיווח היום (ה') משרד הכלכלה והתעשייה.

במחצית הראשונה של השנה חלה עלייה חדה, של יותר מ-30% ביבוא מגרמניה לישראל, והוא הסתכם ב-2.88 מיליארד דולר ביחס למחצית הראשונה של 2017.

על רקע ביקורה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל בישראל ניפגש היום שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן עם שר הכלכלה והאנרגיה הגרמני, פיטר אלטמאייר. השרים דנו על הגדלת היקף הסחר ההדדי בין המדינות וחתמו על הסכם להידוק שיתופי הפעולה בתחומי הקלינטק, האוטומוטיב, מו"פ משותף, בריאות דיגיטלית ועוד: "גרמניה היא שותפת סחר חשובה וחברה קרובה ביותר של ישראל", אמר בתום הפגישה עם עמיתו הגרמני, השר כהן: "ב-2017 נרשמה צמיחה בסחר ההדדי בין המדינות עד לסכום של 7.8 מיליארד דולר, החדשנות הישראלית מעניינת את השוק הגרמני ואנחנו נמשיך לפעול כדי לחשוף את הפוטנציאל העצום שקיים בתעשייה הישראלית בפני גרמניה".