פונה לקנאביס: תפן מבקשת לאשר הסדר חוב של 24 מיליון שקל

הסדר החוב מבקש להפריד את פעילותה הנוכחית של תפן ע"י מכירתה לחברה פרטית, תוך קיום פעילות חדשה בחברה בתחום הקנאביס הרפואי • מניית תפן, שזינקה בשנה האחרונה ביותר מ-500%, עולה הבוקר בכ-5%

צמח הקנאביס / צילום: שאטרסטוק
צמח הקנאביס / צילום: שאטרסטוק

חברת תפן תעשייה וניהול וניתוח מערכות ביקשה את הסכמת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד לכנס אסיפת בעלי מניות ואסיפת נושים לאישור הסדר חוב בסך 24 מיליון שקל, המבקש להפריד את פעילותה הנוכחית של תפן על-ידי מכירתה לחברה פרטית, וזאת תוך קיום פעילות חדשה בחברה בתחום הקנאביס הרפואי.

בקשת תפן הוגשה ביום חמישי האחרון, והיא מגיעה בהמשך לדיווח ששלחה לבורסה ולרשות ניירות ערך מ-25 בספטמבר בדבר כוונתה לפעול להגשת בקשה כאמור. הבקשה, המוגשת מכוח סעיף 350 לחוק החברות ואושרה על-ידי דירקטוריון החברה וועדת הביקורת שלה, כוללת בנוסף אישור למתווה העסקה בין תפן לבין אורי וייס וחברת אלויט אל.סי.אס פארמה, בעלי הזכויות בפעילות הקנאביס הרפואי, שעמם התקשרה תפן במזכר עקרונות שפרטיו פורסמו ב"גלובס" במאי האחרון.

מהערכת שווי שהזמינה תפן עולה כי שווי הפעילות החדשה המתמקדת בקנאביס רפואי הוא כ-215 מיליון שקל, כאשר שווי הפעילות הנוכחית (פעילות הייעוץ - Management Consulting) עומד על 13.5 מיליון שקל בלבד. מניית תפן , שזינקה בשנה האחרונה ביותר מ-500%, עולה הבוקר (א') בכ-5%.

נזכיר כי בהתאם למתווה העסקה, יוקצו ל"מציעים" (וייס ואלויט) 70% מההון המונפק והנפרע של החברה, וזאת כנגד העברת 75% מזכויותיהם בפעילות הקנאביס הרפואי, ובלבד שלאחר השלמת העסקה תהיה תפן נקייה מחובות והתחייבויות וללא פעילותה הנוכחית ("התנאי המתלה").

על-מנת להבטיח את התקיימותו של התנאי המתלה, התחייבה חברת זילברמן השקעות (המחזיקה במניות תפן עבור אחד מבעלי השליטה בתפן, אייל זילברמן), כי ככל שהסדר החוב יאושר, תוכל תפן לחייב את זילברמן השקעות לרכוש את פעילותה הנוכחית של תפן בתחום הייעוץ (בארץ ובחו"ל) בסכום שלא יפחת מ-13 מיליון שקל. סכום זה משקף את החובות של תפן לבעל השליטה בה זילברמן (בעלי שליטה נוספים הם המציעים). יחד עם זאת, ככל שתגיע הצעה גבוה יותר עבור הפעילות, תימכר זו למרבה במחיר.

בשורה התחתונה, עניינה של ההצעה הוא בהסדר של החברה עם המציעים, באופן שיאפשר את המשך פעילותה הנוכחית של תפן במסגרת פלטפורמה פרטית, ואשר במסגרתו תוחלף הפעילות הנוכחית בפעילות בתחום הקנאביס הרפואי.

באי-כוחה של תפן, עורכי הדין אילן גרזי ומריה ברקוביץ, טענו בבקשה כי "ההסדר המוצע מהווה נדבר בתהליך הבראתה של החברה ואישורו חיוני להשלמת המהלך לייצוב החברה... במסגרת פלטפורמה של חברה פרטית". טענה זו מצטרפת להודעת החברה בדבר כוונתה של חברת זילברמן השקעות להמשיך וקיים את הפעילות הנוכחית של תפן, המבוססת על ייעוץ אסטרטגי בארץ ובעולם, באופן כזה שתישמר הפעילות הנוכחית ומעמד נושי החברה.

בזמן שבית המשפט המחוזי מרכז בלוד (השופטת עירית וינברג-נוטוביץ) יידרש לבקשה, הוא יצטרך גם להחליט אם הוא ממנה את עו"ד אילן גרזי ממשרד פרל, כהן, צדק, לצר, ברץ כבעל התפקיד מטעם בית המשפט לצורך הכרעה בתביעות החוב שיוגשו ככל שיוגשו כנגד החברה.

החובות של תפן לנושים המהותיים הם בסך כולל של כ-21.63 מיליון שקל, ובהם ניתן לציין, מלבד זילברמן עצמו (13 מיליון שקל), חובות לעובדים (כ-1.6 מיליון שקל), צ'קים לפירעון (כחצי מיליון שקל), ספקים (300 אלף שקל), חברת צ'מפיון מוטורוס (כ-200 אלף שקל), בנק לאומי ובנק הפועלים (כ-220 אלף שקל) ועוד.