השריפה בחדרה פגעה גם במניית פוליגון של קובי מימון

השריפה שפרצה בסוף השבוע האחרון במתחם המסחרי של חברת הנדל"ן פוליגון בחדרה הציתה גל של ירידות שערים במנייתה • במתחם מקימה רשת סינמה סיטי של משפחת אדרי מתחם בילוי, שיכלול שמונה אולמות קולנוע • פוליגון דיווחה כי אין ביכולתה "להעריך את היקף הנזקים והשפעתם על פעילות המתחם ועל מועד פתיחת מתחם בתי הקולנוע לקהל הרחב"

השריפה שפרצה בסוף השבוע האחרון במתחם המסחרי של חברת הנדל"ן פוליגון  שבחדרה הציתה היום גל של ירידות שערים במנייתה, שהגיעו בשעות הצהריים לשיעור דו-ספרתי של כ-11%.

המגמה השלילית במניה נרשמה במחזור מסחר של כמה מאות אלפי שקלים - אמנם נמוך אבסולוטית, אבל גבוה משמעותית ביחס למחזור המסחר היומי הממוצע במניה, המסתכם בדרך כלל בעשרות אלפי שקלים בודדות.

המרכז המסחרי המדובר (מרכז MIXX), הכולל שתי קומות בשטח בנוי של כ-22 אלף מ"ר, וממוקם בחדרה, הוא הנכס המרכזי של פוליגון, ובו מקימה רשת סינמה סיטי של משפחת אדרי מתחם בילוי שיכלול שמונה אולמות קולנוע בשטח של כ-3,800 מ"ר. בעלי השליטה בפוליגון הם היו"ר קובי מימון וגיל הוד, המחזיקים יחד כ-45% מהונה.

עם הירידות היומיות, השלימה מניית פוליגון צניחה של קרוב ל-20% מרמת השיא שלה בתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-110 מיליון שקל. בפוליגון עדכנו הבוקר כי השריפה פרצה מעל למבנה, באזור המשמש "כשטח התארגנות של השוכר המקים את מתחם בתי הקולנוע".

כרגע בפוליגון לא יודעים להעריך מה מידת הפגיעה העתידית ששריפה זו תסב לנכס ולתוצאותיה הכספיות של החברה, וציינו כי "אין ביכולת החברה להעריך את היקף הנזקים והשפעתם על פעילות המתחם ועל מועד פתיחת מתחם בתי הקולנוע לקהל הרחב".

עוד הוסיפו, כי התקבל "אישור הרשויות לפתיחת מרבית המתחם", וכי המבנה שבו אירעה השריפה ואזורים סמוכים בו "יישארו בשלב זה סגורים לצורך אומדן וטיפול בנזקי השריפה".

עיכובים בפתיחה עוד לפני השריפה

פתיחת מתחם בתי הקולנוע התעכבה עוד לפני השריפה שפרצה ביום שישי האחרון, ודוחותיה הכספיים האחרונים של פוליגון, שפורסמו בסוף חודש אוגוסט, חשפו תחילתו של סכסוך אפשרי בין החברה לבין משפחת אדרי על רקע עניין זה. בחודש מארס האחרון פנתה סינמה סיטי בבקשה לדחות את מועד תחילת תקופת השכירות לתחילתה של 2019, ופטירתו של לאון אדרי בחודש אפריל האחרון הובילה לדחייה נוספת במועד תחילת פעילות מתחם בתי הקולנוע.

בפוליגון ציינו כי בין היתר, בשל פטירתו של אדרי, החברה המקימה את המתחם (ניו לינאו) עדכנה על דחייה בפתיחת המתחם בכמה חודשים, לרבעון השני של 2019, וכי בעקבות כך, "החברה שוקלת את המשך צעדיה מול השוכרת". מאז החברה לא עדכנה בנושא. לאון אדרי ייסד יחד עם אחיו הצעיר משה אדרי את חברת ההפצה יונייטד קינג ואת רשת בתי הקולנוע.

בסוף המחצית הראשונה של 2018 שווי המרכז המסחרי המדובר הוערך בכ-94 מיליון שקל, ושיעור התפוסה הממוצע בו לתקופה זו עמד על 76%, עם רווח תפעולי נקי (NOI) שהתקרב ל-7 מיליון שקל. בסיכום המחצית הראשונה של השנה נשחקו הכנסותיה של פוליגון בכ-6% ועמדו על פחות מ-9.5 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה צנח בכ-17% והסתכם בקצת יותר מ-3 מיליון שקל.