בנק ישראל יערוך הדרכות לבנקאות דיגיטלית למבוגרים

יוצא בפרויקט משותף עם המשרד לשוויון חברתי בנושא • אוכלוסיית המבוגרים היא הנפגעת המרכזית ממגמת סגירת הסניפים ועמדות הטלרים בבנקים, ומעבר לפעילות בערוצים הדיגיטליים

בנקאות דיגיטלית/ צילום: שאטרסטוק
בנקאות דיגיטלית/ צילום: שאטרסטוק

בנק ישראל והמשרד לשוויון חברתי יוצאים בפרויקט בנושא בנקאות דיגיטלית לאזרחים ותיקים. בשנים האחרונות מבצעים הבנקים תהליכי התייעלות עמוקים, שכללו סגירה של קרוב ל-200 סניפים (בעיקר במרכז הארץ), וכן חלק מהבנקים ביטלו את מרבית עמדות הטלרים בסניפים. תהליך זה שנועד לשפר את רווחיות הבנקים נעשה גם על רקע מעבר של לקוחות הבנקים ליותר פעילות בערוצים הדיגיטליים. אלא שהאוכלוסייה המרכזית הנפגעת מהתהליכים הללו היא אוכלוסיית הגיל השלישי, שחלק מרכזי ממנה פחות מתמצא בערוצים הדיגיטליים, ורבים מהם התלוננו נפגעו כתוצאה ממגמת צמצום הסניפים ועמדות הטלרים.

על רקע זה, מנסה בנק ישראל לשפר את המצב באמצעות הפרויקט המשותף עם המשרד לשיוויון חברתי. במסגרת זו, ביום שלישי בעוד שבועיים (ה-23.10), יתקיימו ברחבי הארץ (במסגרת פעילות 'שלישי בשלייקס') הרצאות בנושא הבנקאות הדיגיטלית לאזרחים ותיקים. במהלך חודשים נובמבר-דצמבר, הבנקים יזמינו את האזרחים הוותיקים להדרכות פרטניות בסניפים, לצורך התנסות בשירותים הדיגיטליים הקיימים בבנק בו מתנהל חשבונם. בין היתר תיעשה היכרות עם אתר הבנק, האפליקציה, וביצוע פעולות במכשירים האוטומטיים בסניפים.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל מסרה: "האתגר שלנו הוא לדאוג שהמהפכה הדיגיטלית לא תפגע בשירותים שאנחנו נותנים לאזרחים ותיקים. המיזם המשותף יחד עם הפיקוח על הבנקים ייתן לאזרחים הוותיקים את הכלים הנדרשים להמשיך לנהל את ענייניהם הפיננסים בעידן הדיגיטלי, בדיוק כמו צעירים".

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר מסרה: "המערכת הבנקאית נמצאת בעיצומה של מהפכה שכוללת מעבר לשירותים דיגיטליים לצד התייעלות וצמצום הפעילות בסניפים. מדובר במהפכה חיובית שתחסוך לאזרחים ותיקים עמלות ויכולה לחסוך להם את הצורך והטרחה לבקר בסניף הבנק, יחד עם זאת יש בה גם קשיים למי שלא מורגל בשירותים דיגיטליים. אני קוראת לאזרחים הוותיקים לנצל את ההזדמנות וליטול חלק בהרצאות ובהדרכות הפרטניות בסניפי הבנקים, אשר יקנו להם מגוון כלים מעשיים לשיפור מיומנויות.