עיתונאי "וול סטריט ג'ורנל" לשעבר ינסה להנפיק אג"ח בתל אביב

חברת מימון אמריקאית חדשה, קבוצת MGG, מבקשת לגייס 75-80 מיליון דולר • החברה ביצעה עד היום השקעות של יותר מ-4 מיליארד דולר, לטענתה ללא הפסד • MGG מעניקה הלוואות לחברות בצפון אמריקה ממגוון תעשיות, בהיקף של 10-100 מיליון דולר להלוואה • את החברה מובילים גרג ראס, עורך דין בהשכלתו שהיה בעברו עיתונאי ב"וול סטריט ג'ורנל", וקווין גריפין, שכיהן בוועדות ההשקעה של כמה קרנות פרייבט אקוויטי בארה"ב

וול סטריט ג'ורנל / צילום: SHUTTERSTOCK
וול סטריט ג'ורנל / צילום: SHUTTERSTOCK

למרות הירידות החדות בשוק האג"ח המקומי בימים האחרונים, והעובדה שסדרות אג"ח של חברות זרות רבות שהנפיקו בתל אביב בשנתיים האחרונות, נסחרות בתשואות גבוהות של יותר מ-8%, תנסה חברת מימון אמריקאית חדשה, MGG, לגייס 75-80 מיליון דולר בהנפקת אג"ח מקומית.

את ההנפקה מובילה אינפין חיתום של יונתן כהן. סבב המצגות למוסדיים ("רוד שואו") התחיל היום (ב'), כשההנפקה אמורה להתבצע בשבועות הקרובים. האג"ח, שצפויה לקבל דירוג גבוה מחברת S&P מעלות, תהיה שקלית במח"מ של 3.5-4 שנים.

קבוצת MGG, המתמחה במתן הלוואות לחברות קטנות ובינוניות בארה"ב, הוקמה ב-2014 ומנהלת פורטפוליו של כ-6 מיליארד דולר, לאחר שביצעה השקעות בהיקף של יותר מ-4 מיליארד דולר עד היום, לטענתה, ללא הפסד. MGG מעניקה הלוואות לחברות בצפון אמריקה ממגוון רחב של תעשיות, בהיקף של 10-100 מיליון דולר להלוואה. המימון ניתן לחברות עם EBITDA של 10-50 מיליון דולר בשנה תמורת שעבוד (לרוב חוב בכיר המגובה בשעבוד ראשון).

לצורך ההנפקה איגדה MGG חברה חדשה באיי הבתולה, שמרכזת 31 הלוואות בשווי של כ-363 מיליון דולר. גובה הלוואה ממוצעת עומד על כ-12 מיליון דולר ו-96% מההלוואות מגובות בשעבוד ראשון. כ-95% מההלוואות הן בריבית משתנה, כך שתהליך עליית הריבית בארה"ב עלול לפגוע בשנה הקרובה באיכות התיק.

עוד עולה מהמצגת ומטיוטת התשקיף שפרסמה MGG היום, כי לחברה הון עצמי של 279 מיליון דולר (60% מהמאזן) והכנסות המימון שלה עמדו על כ-42 מיליון דולר בשנת 2017 וכ-22.3 מיליון דולר בחצי הראשון של 2018. לאחר תשלום הוצאות תפעול וריבית נותרת החברה עם תזרים שנתי בגובה של 30-35 מיליון דולר.

את החברה מובילים גרג ראס, עורך דין בהשכלתו שהיה בעברו עיתונאי ב"וול סטריט ג'ורנל" (בשנים 1993-1995), וקווין גריפין, שכיהן בוועדות ההשקעה של כמה קרנות פרייבט אקוויטי בארה"ב. שניהם עבדו בעבר בקרן אוקטביאן.

אם תצליח MGG לגייס בתל אביב, היא תהפוך לחברת המימון האמריקאית השלישית שאיגרות החוב שלה נסחרות כאן, לאחר פננטפארק ומדליי. תשואת האג"ח של מדליי עומדת כיום על כ-7.2% (מח"מ של 3.5 שנים), ואילו זו של פננטפארק על כ-5.3% (מח"מ של 3.9 שנים).

MGG

תחום פעילות: מתן הלוואות לחברות קטנות ובינוניות בארה"ב

שנת הקמה: 2014

מנכ"ל: קווין גריפין

היקף הלוואות כיום: 363 מיליון דולר

גובה הלוואה ממוצעת: 12 מיליון דולר

הכנסות מימון במחצית 2018: כ-22.3 מיליון דולר