המירוץ לראשות ירושלים: השר זאב אלקין מאשים את משה ליאון בקמפיין הכפשות

התכנים המכפישים הועלו באתר האינטרנט של המגזר הדתי, "כיפה" • הדוברת מטעם משה ליאון, שרי הררי: "איננו עומדים מאחורי הפרסום!"

זאב אלקין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
זאב אלקין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

השר זאב אלקין איים הבוקר (ד') שיעתור לוועדת הבחירות בבקשה להסיר קמפיין ממומן ולקבל צו האוסר על הקמפיין של משה ליאון לפרסם פרסומים מכפישים בעילום שם. בחלק מן הפרסומים נכתב: "אלקין בוגד", "אלקין יבגוד בירושלים". לדברי אלקין: "ברור כשמש כי ליאון הוא הגורם המפרסם". התכנים המכפישים הועלו באתר האינטרנט של המגזר הדתי, "כיפה".

בצוות של משה ליאון מציינים כי המעשים הללו הם "יוזמה של פעיל שהוסרה מידית ע"י המטה מרגע שהתברר הנושא. איננו עומדים מאחורי הפרסום!", אמרה הדוברת מטעם משה ליאון, שרי הררי.

בשעה זו טרם ברור אם העתירה של אלקין נגד ליאון הוגשה, או לא. בנוסף, במטה אלקין דרשו התנצלות פומבית מליאון ומאתר כיפה.

הפרסום המכפיש:

צילום מסך של הקמפיין המכפיש
 צילום מסך של הקמפיין המכפיש

בכתב העתירה נאמר כי "אין צורך להסביר ולהרחיב על כך שהשימוש במילה "בוגד" כלפי שר בישראל ואיש ציבור הוא פסול ומסית. לא צריך להזכיר את המשמעות המסוכנת של שימוש בביטויים אלו כלפי אישי ציבור". 

נראה שקמפיינים שניהלו מתוך הליכוד בעשור האחרון להכפשת שמאלנים ו/או כל מה ששמאל קשור אליו בציבוריות הישראלית, חוזרים כעת כבומרנג אל איש הליכוד, אלקין. בעתירה הוא מלין על כך שיש "ניסיון אבסורדי להגדיר את אלקין כ"שמאלן", כאשר עצם הכינוי של איש שמאל כלפי השר אלקין, שהינו איש ימין אידאולוגי מובהק אשר עמד בראש שדולת ארץ ישראל בכנסת ופעל לחקיקת חוקים לחיזוק ההתיישבות ומניעת כל אפשרות של נסיגות וויתורים - היא-היא פתטית ומביכה את מי שטוען זאת."

ממטה משה ליאון נמסר בתגובה "תלונתו של אלקין נובעת ממצוקה קשה עקב ההבנה המחלחלת אליו כי הוא עומד להפסיד את הבחירות , לכן הוא נטפל לאירועים שוליים ולזוטי דברים. תלונתו הוגשה לאחר שהפרסום שהופיע לזמן קצר, הוא הוסר ואיננו נמצא עוד. ברור כי התלונה היא תלונה קנטרנית ונועדה לצורך יחסי ציבור".