לאן נעלמו הנשים הבכירות מהמינויים האחרונים של משרד האוצר

משה כחלון מינה את משה ברקת למנהל רשות שוק ההון וצירף אותו לפרץ הגבריות הטהורה שטיפח ובנה במו-ידיו בהנהלה הבכירה באוצר • בעקבות מינוי נגיד בנק ישראל החדש, נתניהו כינס "מסיבת עיתונאים" בה שידל את העיתונאים לשאול אותו שאלות • השבוע שהיה

שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר
שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר

YOUTOO. כחלון. ביום ב' מינה משה כחלון את משה ברקת למנהל רשות שוק ההון וצירף אותו לפרץ הגבריות הטהורה שטיפח ובנה במו-ידיו בהנהלה הבכירה באוצר: רוני חזקיהו - חשב כללי, שאול מרידור - תקציבים, קובי בר נתן - שכר, ערן יעקב - מסים, יעקב קווינט - רשות החברות, אסי מסינג - יועץ משפטי, ושי באב"ד - מנכ"ל. וזה אחרי שכחלון קיבל מקודמו יאיר לפיד הנהלה מגוונת ויעילה, עם מיכל עבאדי כחשבת, דורית סלינגר על ההון ויעל אנדורן כמנכ"לית.

על כך נאמר: ניפגש בבחירות.

אין לו רגע דל. נתניהו. יום ג' בצהריים, מאושר לבשר כי מצא את משאת נפשו לתפקיד נגיד בנק ישראל - אמיר ירון, גם פרופסור וגם אמריקאי - הוא כינס "מסיבת עיתונאים", צחק, הקניט, דחק, תיזז, התריס, גיחך ושידל את העיתונאים לשאול אותו שאלות. נו תשאלו. מה שאתם רוצים. שאלות קשות. מביכות. מה שבא לכם, נו למה אתם לא שואלים? תתקשרו למערכות שיגידו לכם מה לשאול. בכל נושא. אחר כך אתם אומרים שאני לא מתראיין, לא עונה על שאלות. נו כבר, תשאלו.

על כך אמרו בוחרים: גם קוסם, גם אמן חושים.

צדיק בינו. יונה פוגל. יצחק עזר. פז המסוכסכת הייתה בכותרות השבוע. שלטון-מנהלים או בעל שליטה? זה בדיוק אותו דבר: ניצול כספי ציבור למטרות לא תמיד נקיות מאינטרסים אישיים. הגיע זמן חקיקה שתאפשר למחזיקי המניות - במישרין או באמצעות גופים מוסדיים - להתערב, לדעת, להדיח, לתבוע, והעיקר: לדרוש אחריות.

על אירועים כמו אלה נאמר: כשהחתול הולך, העכברים חוגגים.

כץ את כץ, לוקר ושפר גם. התעשיייה האווירית נכנסת למצב מלחמה. השבוע, ברוב מוחץ של 90% מקולות 15,500 המועסקים (אחרי שהמחשב נתקע ושעות ההצבעה התארכו מעבר לזמן שעות העבודה, מה שאומר חובת תשלום על הרבה שעות נוספות), נבחר יאיר כץ, הבן של חיים, ליו"ר ארגון העובדים. למרות חקירות המשטרה והחשדות. עכשיו מתחילה ההתמודדות האמיתית: כץ השר וכץ ג'וניור מול הראל לוקר היו"ר ונמרוד שפר המנכ"ל. להלן שדות המוקשים בתוך החצר: סיום הסכם ההבראה, שבמסגרתו הסכימו העובדים לקיצוץ שכר למשך שלוש שנים והתחייבות להעלאה, וכבר מצפים לתוספת 30%-40%. החלק הקשה באיחוד שלוש החטיבות - בדק, כלי טיס אזרחיים והנדסה - לקבוצת תעופה חדשה, משמעותו פיטורי מאות עובדים ועשרות מנהלים בכירים. תענית התייעלות להקטנת עלויות תפעול. גיבוש עקרונות ההפרטה, לדרישת מנהל רשות החברות יעקב קווינט. בינתיים החברה לא מצליחה לגייס כמה פקידים בכירים, למשל סמנכ"ל משאבי אנוש, ועוד כמה שיאיישו את המתנדנדים. כל זה בחברה ששיעור הרווחיות שלה מגרד כבר שנים את רמת הטעות הסטטיסטית; שרק כדי להתקיים חייבת בכל שנה עסקאות חדשות ב-4 מיליארד דולר; שיש בה 3,000 עובדים שכבר כמה שנים מוגדרים חסרי תעסוקה. עוד עניין: בתע"א מחכים לראות אם הבחירות הכלליות יניבו איחוד משפחות. אם חיים כץ, היום שר העבודה והרווחה, לא יוכל להתמודד או לקבל תפקיד שר, מעריכים שיכבוש את ראשות ועד 8,000 הגמלאים, וכך בבניין הוועד, קומה מעל קומה, ידורו האב והבן, ורוח הקודש תשרה מעל בנין ההנהלה של לוקר ושפר.

פסק זמן נלקח השבוע: כל החבר'ה באילת. בספורטיאדה. עובדים ומנהלים בצבעי ההסתדרות.

חדווה בר וגילה גמליאל. יחד בשלייקס. ההודעה יצאה בסערה. תחילת השבוע. "הפיקוח על הבנקים בשיתוף המשרד לשוויון חברתי מכריזים על פעילות "העצמה בנקאית דיגיטלית" לאזרחים הוותיקים, במסגרת פעילות שלישי בשלייקס". המבצעים: הבנקים ואיגוד הבנקים. מזכיר את הלחץ של ראשי הביטוח הלאומי לקחת לידיהם את ניהול והשקעת מאות המיליארדים שהמדינה גובה כ"ביטוח לאומי" וכל זה, כמובן, אך ורק "לטובת הציבור". ועל כך נאמר: קודם תתחילו לענות לטלפון. בביטוח הלאומי מייבשים על הקו בבנקים מטרטרים על הקווים. רק שמישהו יענה!

עוטף עזה. אם אין אני לי מי לי. התושבים הפגועים החלו לאסוף כסף מהחברים לרכישה עצמית של רחפנים למטרת יירוט הבלונים הבוערים מעזה, והתאגדות העסקים הקטנים פתחו הדסטארט - מימון המונים במטרה לגייס תרומות ולהעבירן לעסקי האירוח באזור שמתייבשים מביטולי הזמנות, ולא מקבלים סיוע בזמן. נתניהו? ליברמן? כחלון?