מניית פלואנס זינקה ב-9% באוסטרליה בעקבות הסכם בסין שיניב לה הכנסות של 45 מיליון דולר

חברת פלואנס הוקמה כתוצאה ממיזוג של אמפסי הישראלית עם חברת RWL, שהייתה בבעלות איש העסקים רון לאודר • ההסכם שעליו דיווחה ביום שישי הוא שותפות אסטרטגית עם החברה הסינית ITEST לאספקת מערכות מתקדמות לטיפול במי שפכים בתחנות השירות הממוקמות לאורך רשת הכבישים המהירים בסין

חברת הטיפול במים ובשפכים פלואנס חתמה על הסכם עם חברה סינית, שיניב לה הכנסות של כ-45 מיליון דולר במשך שלוש שנים. מניית החברה טיפסה בבורסה האוסטרלית ביום שישי ב-8.8%, במחזור מסחר גבוה מהממוצע.

פלואנס הוקמה כתוצאה ממיזוג של חברת אמפסי הישראלית עם חברת RWL, שהייתה בבעלות איש העסקים רון לאודר, והיא נסחרת בבורסה האוסטרלית בשווי של 190 מיליון דולר אוסטרלי (כ-490 מיליון שקל).

ההסכם שעליו דיווחה פלואנס שלשום (ו') הוא שותפות אסטרטגית עם החברה הסינית ITEST, לאספקת מערכות מתקדמות מסוג Aspiral לטיפול במי שפכים בתחנות השירות הממוקמות לאורך רשת הכבישים המהירים שבתחומה בסין, כאשר ITEST תהיה אחראית להקמת תחנת השירות. לפי הודעת פלואנס, בחודש יולי היא סיפקה ל-ITEST מערכת מסוג זה, וכתוצאה מהצלחת הפרויקט החליטה ITEST לקדם את התקנת מערכות ה-Aspiral בתחנות שירות הממוקמות בכבישים מהירים באזורים נוספים.

בפלואנס מציינים שהתקנים לבניית כביש מהיר בסין כוללים דרישה לפיה בכל 50 ק"מ יוקם אזור שירות, שמצריך טיפול בקיבולת מוערכת של 200-600 מ"ק של שפכים. ההסכם עם ITEST צופה כי כמות מוערכת של 80 מערכות מסוג Aspiral יידרשו לאספקה במהלך השנה וחצי הקרובות.

"האסטרטגיה שלנו בסין צוברת תאוצה ומתפתחת בהתאם לצפי, ואנחנו שמחים לעבוד עם שותף בעל חזון כמו ITEST", מסר הנרי שרבה, מנכ"ל פלואנס. "זו ההתחייבות הגדולה הראשונה להזמנת מערכות Aspiral, והיא מהווה הוכחה לכך שהמערכות של פלואנס הן טכנולוגיה עדיפה שנותנת מענה לדרישות הקפדניות לטיפול במי שפכים באזורים הכפריים של סין. אנחנו נמשיך להתמקד בשוק הזה יחד עם השותף הנוכחי ושותפים נוספים, ונפעל בכל רחבי סין למתן פתרונות ליישומים שונים".

סימנה כיעד את השוק הסיני 

עוד לפני המיזוג עם RWL, אמפסי סימנה את השוק הסיני כיעד להתרחבות. במחצית הראשונה של 2018, הכנסות פלואנס הסתכמו ב-32.8 מיליון דולר, אך מחיקת מוניטין גדולה הובילה להפסד משמעותי בסך 53.1 מיליון דולר.

החברה הציגה במחצית תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בגובה 27.3 מיליון דולר. התחזית של פלואנס היא לסיים את 2018 עם הכנסות של 105-115 מיליון דולר, גידול של 81%-98% ביחס ל-2017, ועם רווח גולמי בסך 22-25 מיליון דולר.

אמפסי הישראלית, שנוסדה על-ידי איתן לוי ורונן שכטר, התחילה להיסחר באוסטרליה כשמוזגה לשלד בורסאי בסוף 2015, לפי שווי של 35 מיליון דולר אוסטרלי ובמחיר של 20 סנט למניה. ב-2017 מוזגה אמפסי ל-RWL לפי מחיר מניה של 85 סנט. לאחר העלייה במניה ביום שישי, מחירה נקבע על 43.5 סנט, רחוק ממחיר השיא של המניה שהיה מעל דולר.