ממתינים להחלטת מועצת גדולי התורה: התבטלה ישיבת ראשי הקואליציה

הישיבה הקבועה של ימי ראשון, ישיבת ראשי הקואליציה, בוטלה היום, מאחר שב ליכוד ממתינים ל הודעת מועצת גדולי התורה  באשר לחקיקת חוק הגיוס

סגן השר יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי
סגן השר יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי

הישיבה הקבועה של ימי ראשון, ישיבת ראשי הקואליציה, בוטלה היום (א'), מאחר שבליכוד ממתינים להודעת מועצת גדולי התורה באשר לחקיקת חוק הגיוס.

החוק בנוסח כפי שהוצע על-ידי משרד הביטחון עבר קריאה ראשונה בכנס הקיץ, בתמיכת סיעת יש עתיד ותוך התנגדות מהותית של יהדות התורה וש"ס. הנושא נמצא היום בדיון בפני מועצת גדולי התורה, והיא שתנחה את סגן השר יעקב ליצמן כיצד להתקדם עם החקיקה. את חוק הגיוס יש להשלים עד לראשית דצמבר 2018, לאור הנחיית בג"ץ 

יצוין כי השר אריה דרעי, העומד בראש ש"ס, התראיין בכלי התקשורת החרדים (מגזין "משפחה") והודה כי החוק טוב יחסית, וכי הוא מקווה שהחקיקה תאושר.

יחד עם זאת, בראש מועצת גדולי התורה עומד האדמו"ר מגור, הרב יעקב אלתר, והוא נטה עד היום להתנגד לכל סוג של פשרה ו/או חקיקה בעניין.

אם מועצת גדולי התורה תמשיך להתנגד לחקיקה, תוכל הקואליציה להעביר את החוק באמצעות הרוב עם סיעת יש עתיד, ובכך למנוע פיזור. אולם במקרה זה, יהדות התורה עשויה לפרוש מן הממשלה ולגלגל את ההליכה למערכת הבחירות.