לא מוגנים: האקרים השיגו מידע על 30 אלף מעובדי הפנטגון

משרד ההגנה האמריקאי, הודה שהייתה פריצת סייבר לרישומי נסיעות של עובדי המשרד, שבה נחשפו פרטים אישיים ונתוני כרטיסי אשראי של אנשי צבא ועובדים אזרחיים •  מקור שדיבר בעילום שם מסר שלא נחשף בה מידע ביטחוני מסווג • דובר מטעם הפנטגון מסר שהמשרד עדיין אוסף מידע על היקף הפריצה ועל מי שביצע אותה

הפנטגון / רויטרס
הפנטגון / רויטרס

הפנטגון, משרד ההגנה האמריקאי, הודה שהייתה פריצת סייבר לרישומי נסיעות של עובדי המשרד, שבה נחשפו פרטים אישיים ונתוני כרטיסי אשראי של אנשי צבא ועובדים אזרחיים.

לפי מקור ששוחח עם סוכנות הידיעות AP, ככל הידוע הפריצה חשפה עד 30 אלף עובדים, אך המספר הזה עלול לגדול כאשר החקירה נמשכת. ייתכן שהפריצה התרחשה עוד לפני כמה חודשים, אך היא נחשפה רק לאחרונה. המקור, שדיבר בעילום שם בגלל החקירה, מסר שלא נחשף בה מידע ביטחוני מסווג. לפי הודעת הפנטגון, צוות סייבר של המשרד דיווח לממונים על הפריצה ב-4 בחודש זה.

הקולונל ג'וזף באקינו, דובר מטעם הפנטגון, מסר שהמשרד עדיין אוסף מידע על היקף הפריצה ועל מי שביצע אותה. "חשוב להבין שזו הייתה פריצה לספק מסחרי יחיד, שסיפק שירות לאחוז קטן מעובדי משרד ההגנה", מסר באקינו. "משרד ההגנה ממשיך להעריך את סיכון הנזק, והוא יבטיח שהודעות יימסרו לכוח האדם שנוגע בדבר", נאמר בהודעה. אותם עובדים של המשרד יקבלו את ההודעות בימים קרובים, ויסופקו להם שירותי הגנה מפני הונאות. מסיבות ביטחוניות המשרד לא זיהה בשמו את ספק השירות המסחרי, אך "נקט צעדים להפסיק את פעילותו החוזית".

החשיפה של הפריצה מתפרסמת אחרי שביום שלישי שעבר פורסם דו"ח פדרלי ולפיו תוכניות הנשק של הצבא חשופות להתקפות סייבר, והפנטגון פעל באיטיות בהגנה על המערכות הללו. בשנים האחרונות היו כמה פריצות למערכות נתונים פדרליות, כולל מערכות בריאות עם נתונים אישיים ומספרי ביטוח לאומי.

משרד מבקר הפנים של הממשל (Accountability Office) מסר בדו"ח מיום שלישי שעבר שהפנטגון עובד כדי לוודא שמערכותיו בטוחות, אך רק לאחרונה הוא החל להתמקד יותר באבטחת נתוני מערכות הנשק. הבדיקה הזו, שנערכה מספטמבר 2017 עד היום, מצאה ש"יש אתגרים מתגברים בהגנה על מערכות הנשק מפני איומי סייבר מתוחכמים יותר ויותר".