איסתא רוכשת את השליטה בחברת הטיולים המאורגנים נוה אקדמיה בכ-5 מיליון שקל

עפ"י מתווה העסקה, איסתא תחזיק ב-50.01% ממניות נוה אקדמיה, ובכך תהפוך לבעלת השליטה העיקרית בחברת הטיולים המאורגנים • המהלך של איסתא משקף את המגמה הרווחת בענף התיירות: קבוצות המציעות מניפת שירות ומוצרים המותאמים לקהלים שונים

סוכנות תיירות של איסתא /  צילום: איל יצהר
סוכנות תיירות של איסתא / צילום: איל יצהר

נמשכת מגמת הקונסולידציה בענף התיירות: חברת איסתא  רוכשת את השליטה בחברת הטיולים המאורגנים נוה אקדמיה. על-פי מתווה העסקה, איסתא תחזיק ב-50.01% ממניות נוה אקדמיה ובכך תהפוך לבעלת השליטה העיקרית בחברה. לפי ההערכות בענף, היקף העסקה עומד על 5 מיליון שקל - מה שמעניק לנוה אקדמיה שווי של כ-10 מיליון שקל.

המהלך של איסתא משקף את המגמה הרווחת בענף התיירות: חברות תיירות מחזקות את עצמן והופכות לקבוצות המציעות מניפת שירות ומוצרים שונים המותאמים לקהלים ולצרכנים בעולמות תיירות החוץ והפנים. נוה אקדמיה היא חברה ותיקה בענף המספקת טיולים מאורגנים המותאמים לתיירים השונים. הטיולים כוללים מסלולי פרימיום ליעדים מיוחדים, בין היתר במזרח הרחוק, כולל מסלולים מותאמים, טיולים המיועדים לציבור שומרי המסורת, טיולים לבני גיל הזהב, טיולי קרוז מאורגנים ועוד.

בשתי החברות מדגישים כי השותפות החדשה תאפשר לצאת למהלכים של פיתוח מוצרים חדשים בעולם התיירות המשתנה.

איסתא נוסדה ב-1956 כארגון הנסיעות של התאחדות הסטודנטים. כיום מונה החברה כ-1,000 עובדים, והיא חברה-בת של קבוצת איסתא ליינס, הנסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי חברה של כ-804 מיליון שקל. בעלי נוה אקדמיה הוא אבנר אביאסף.