רכב של סמנכ"ל באלביט תועד משמש להסרת שלטים בבחירות בראשל"צ

על פי התלונה, שהוגשה בידי נציגו של המועמד לראשות העיר מוטי עג'מי מסיעת "ראשון אחת" למנכ"ל אלביט, רכב ששייך לסמנכ"ל בכיר בקבוצת אלביט, עודד בן דוד, תועד בימים האחרונים כשהוא משמש לפעולות להסרת שלטי בחירות

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי

מעורבות של רכב חברה של אלביט מערכות בפעילות פוליטית במסגרת הבחירות לראשות עיריית ראשון-לציון עומדת במרכז של תלונה שהוגשה אתמול (א') למנכ"ל ולנשיא החברה, בצלאל (בוצי) מכליס.

על פי התלונה, שהוגשה בידי נציגו של המועמד לראשות העיר מוטי עג'מי מסיעת "ראשון אחת", רכב ששייך לסמנכ"ל בכיר בקבוצת אלביט, עודד בן דוד, תועד בימים האחרונים כשהוא משמש לפעולות להסרת שלטי בחירות.

בן דוד הוא סמנכ"ל למערכות מידע ולמערכות תרמיות בחברת הבת של אלביט, אל-אופ והוא בן זוגה של ליאל אבן זוהר, שמתמודדת על ראשות עיריית ראשל"צ. הבחירות לרשויות המקומיות יערכו בעוד כשבועיים.

לתלונה שהוגשה למכליס בידי עו"ד ישראל לוליק אסל נכתב כי בסרטון שמתעד את הדברים נראה רכב החברה של בן דוד מסיע צעיר, שתולש שלטי בחירות של סיעת 'ראשון אחת'- שנתלו בשכונת מגורים במערב ראשל"צ בהסכמת דיירי המקום.

עו"ד אסל כתב למכליס כי "אני פונה אליך כדי לקיים בדיקה דחופה ומהירה, כיצד קרה שרכב של אלביט השתתף בפעילות זו, שמהווה הפרה של החוק".

סיעת 'ראשון אחת' מסרה כי "מכיוון שמדובר בעבירה על החוק, החלטנו לפנות לנשיא החברה כדי שיפתח בבדיקה. אלביט היא חברה גדולה ומשמעותית במשק הישראלי ואנו מצפים מראשיה לפעול באופן מידי כדי שלא ידבק דופי בחברה ובעובדיה".

אלביט מערכות נחשבת לאחת משתי החברות הביטחוניות הגדולות בישראל, ובימים אלה היא משלימה את מהלכיה לקראת רכישת תעש מערכות מהמדינה.

מאלביט נמסר בתגובה כי "החברה לא לוקחת חלק או צד בתעמולת בחירות ובפעילות פוליטית כזאת או אחרת, והטענות שהועלו ייבדקו".

מהמטה של ליאל אבן זהר נמסר בתגובה: "מצער שהמועמד שמסתמן כלא רלבנטי בסקרים, מוטי עג׳מי, הגיע למצב כה נואש, שהוא מנסה לקבל תשומת לב תקשורתית באמצעות פגיעה במשפחתה של מועמדת מובילה לראשות העיר. אנחנו מצידנו נמשיך להתמקד ולעסוק בנושאים הרלוונטיים לציבור בעיר, ובראשם מיגור השחיתות".