לא רק נתניהו: גם ח"כ יאיר לפיד נקטע בצעקות במהלך נאום

במהלך נאומו של לפיד היום (ג') בכנס הליגה נגד השמצה בירושלים קם אדם בקהל וצעק לעבר הח"כ: "אתה לא מתנהג כראש מפלגה. בא ומשמיץ ואתה מפלג. צריך לכידות ואחדות. תתבייש לך" • נושא הנאום של לפיד היה קשיי ההתמודדות כיום עם הקמפיינים ברשתות החברתיות והשקרים שמופצים

יאיר לפיד. "יש להם 700 מיליון שקל להסכמים קואליציוניים" / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד. "יש להם 700 מיליון שקל להסכמים קואליציוניים" / צילום: תמר מצפי

אוירת הבחירות וכעסים של הציבור על הפוליטיקאים מורגשת בכל מקום.

ח"כ יאיר לפיד נאם הבוקר (ג') בכנס הליגה נגד השמצה אשר התקיים בירושלים. נאומו נקטע בצעקות שתקפו אותו על כך שהוא מדבר נגד ראש הממשלה.

אדם קם בקהל וצעק על לפיד: "אתה לא מתנהג כראש מפלגה. בא ומשמיץ ואתה מפלג. צריך לכידות ואחדות. תתבייש לך".

לפי הליגה נגד השמצה, שארגנה את האירוע לפיד תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי נתניהו משתמש בכלי משחק לא הוגנים ולא דמוקרטים ומייצר "פייק-ניוז".

נושא הנאום של לפיד היה קשיי ההתמודדות כיום עם הקמפיינים ברשתות החברתיות והשקרים שמופצים. לפיד התייחס להתמודדות בנושא במדינות שונות בעולם, לרבות בצרפת, הולנד וגרמניה.

הוא הזכיר את הוידאו של נתניהו במערכת הבחירות הקודמת בו הפחיד את הציבור מפני הערבים שנוהרים לקלפיות באמצעות עמותות השמאל.

"תסתכלו מה קרה מאז הבחירות. קורים פה דברים שלפני שלוש-ארבע שנים לא היינו מאמינים שהם אפשריים. כי אם הם מרשים לעצמם לשקר בשביל להיבחר, הם מרשים לעצמם גם לשקר לנכים בכסאות גלגלים. לצעוק על משפחות שכולות באמצע הכנסת. לצאת נגד הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל בידיעה ברורה שהם לא יכולים לענות. לכתוב בלילות פוסטים מוטרפים נגד המשטרה ונגד התקשורת רק כי הם עושים את עבודתם" אמר לפיד ואז הזכיר גם את נתניהו.

"ראש הממשלה שהרשה לעצמו לפרסם סרטון שיקרי בשביל להבחר, הוא אותו ראש ממשלה שהרשה לעצמו לפרסם סרטון שבו הוא מסתכל ישר למצלמה ומבטיח שהוא יתמוך בחוק פונדקאות לזוגות להט"בים. יומיים אחר כך, הוא נכנס לאולם המליאה והצביע נגד החוק. למה?~ כי הוא ידע שהוא לא ישלם שום מחיר" אמר לפיד.

אחרי התפרצות אחד המשתתפים לעברו של לפיד, הוא סיים את דבריו:

"אם אתם תקבלו מציאות שבה פוליטיקאים מרשים לעצמם לרמות לכם, אלה החיים שלכם. אתם יכולים לעשות בחירה. אני מבין את האנשים המבוגרים שצועקים, אבל אני רוצה לדבר לצעירים, שאתם יכולים להיאבק על המקום שבו אתם חיים, להיאבק על המדינה."

לפיד הוסיף:"בהזדמנות זו אני מודיע לכל מי שמזמין אותי לנאום: אני הולך לדבר על פוליטיקה. כל הזמן. המערכת הפוליטית שלנו מושחתת ומקולקלת והגיע הזמן לתקן אותה".