נוברטיס רוכשת את אנדוסייט - והמניה מזנקת 50% בוול סטריט

רק לפני כשנה אנדוסייט רכשה את המוצר הטיפולי בסרטן הערמונית תמורת 12 מיליון דולר • הטיפול של אנדוסייט, הידוע בשם Lu-PSMA-617, נמצא בשלבים הסופיים בניסוי בגברים הסובלים מסרטן הערמונית

תאים סרטניים/ צילום: שאטרסטוק
תאים סרטניים/ צילום: שאטרסטוק

מנייתה של יצרנית התרופות לסרטן אנדוסייט (Endocyte), מזנקת כעת ביותר מ-50% במסחר בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה נרכשה על ידי ענקית התרופות השוויצית נוברטיס, וזאת תמורת 2.1 מיליארד דולר.

כדי להבין את גודל האקזיט של אנדוסייט נלך שנה אחורה, אז רכשה החברה את הטיפול שנמצא בזמנו בשלבים ראשוניים, ב-12 מיליון דולר בלבד מחברת ABX הגרמנית. כעת, נוברטיס הסכימה לשלם פי 200 על הטיפול של אנדוסייט והמשקיעים חוגגים.

הטיפול של אנדוסייט, הידוע בשם Lu-PSMA-617, נמצא בשלבים הסופיים בניסוי בגברים הסובלים מסרטן הערמונית, אשר נותרו להם אפשרויות טיפול מועטות בשלב זה של המחלה. לפי נוברטיס, המוצר של החברה הנרכשת עשוי להגיע לשוק בשנת 2021.

עיקר הפעולה בטיפול של אנדוסייט, היא שימוש בקרינה נקודתית על ידי מולקולה קטנה שנושאת טיפול רדיואקטיבי ליעד: PSMA - שנמצא בריכוז גבוה על פני השטח של תאים נגועים. לדברי מנכ"ל נוברטיס, ואס נרסימהאן, לטיפול פוטנציאל להיות 'שובר קופות'.

אנדוסייט תתרום בנוסף למאמציה של נוברטיס ב-CAR-T, הטכנולוגיה שמשנה את תאי החיסון של החולים על מנת לתקוף את הסרטן. החברה האמריקנית, שיושבת באינדיאנה, חוקרת בנוסף את הטיפול באנשים עם סוג של סרטן עצמות שנקרא osteosarcoma.

כעת נוברטיס תתרום מניסיונה לפיתוח הטיפול בסרטן הערמונית, וזאת לאחר שרכשה לפני כשנה חברה נוספת הפועלת בתחום תמורת 3.9 מיליארד דולר.  "הרכישה של אנדוסייט מתבססת על היכולת הגוברת שלנו ברדיו-פרמצבטיקה, שצפויה להיות חשובה ביותר לחולים וגורם מפתח למנוע הצמיחה שלנו", אמר מנכ"ל נוברטיס, נרסימהאן.

העסקה אמורה להגיע לאישור סופי על ידי בעלי המניות, ולפי הדיווח של נוברטיס סגירתה תתבצע בחציון הראשון של שנת 2019.