מנכ"ל רשת מקדם מודל של צירוף משקיעים קטנים מחו"ל

במקביל לניסיון להכניס משקיעים במטרה להתייעל ולשפר את לוח השידורים, מודיעה רשת לרשות השנייה: בהנחה שעד 7 בנובמבר יהיה אישור לביצוע עסקת המיזוג עם ערוץ עשר, נהיה נכונים לשקול בחיוב לפעול לשם השלמת העסקה

מנכ"ל רשת, אבי צבי / צילום: אודי פורטל
מנכ"ל רשת, אבי צבי / צילום: אודי פורטל

ימים ספורים לאחר שבעלי המניות של רשת הודיעו כי הם חוזרים בהם מתהליך המיזוג עם ערוץ עשר, ממשיכה החברה לנהל מדיניות של שני קווים מקבילים, כשמצד אחד היא מנסה לחזק את רשת כגוף עצמאי תוך כדי חיפוש משקיעים חדשים ותוכנית התייעלות, ומצד שני ממשיכה לקדם את המיזוג מתחת לראדר.

ל"גלובס" נודע כי השבוע נסע מנכ"ל רשת אבי צבי לחו"ל לפגישה עם משקיעים פוטנציאליים. הניסיונות להביא לרשת משקיע אינם חדשים - צבי פועל בכיוון זה כבר תקופה ארוכה, אך בתקופה האחרונה הוא מקדם מודל חדש: האפשרות לצרף מספר משקיעים קטנים, שכל אחד מהם ייכנס באחוזים נמוכים במקום משקיע אחד גדול.

במקביל לניסיונות של צבי לגייס משקיעים נוספים, ברשת מיישמים בימים האחרונים תוכנית התייעלות וצמצום במצבת כוח-האדם וכן מנסים למקסם את לוח השידורים הנוכחי ולהכין לוח שידורים חדש לחודשים הקרובים.

נזכיר כי לאחרונה, על רקע סירובה של הרשות השנייה לקצוב בזמן את מהלך השימוע שהיא מקיימת לצורך אישור מיזוג רשת וערוץ עשר, וכן לאור חששות הצדדים כי יו"ר הרשות השנייה  יוליה שמאלוב-ברקוביץ' פועלת כדי לטרפד את המיזוג, הודיעו בעלי המניות של רשת כי הם מבטלים את המיזוג.

עם זאת, שני הגופים הרגולטוריים שמטפלים בנושא - הממונה על ההגבלים העסקיים (שאמנם אישרה את המיזוג אך עדיין תידרש להתמודד איתן בבית הדין להגבלים נגד החלטתה) ומועצת הרשות השנייה - לא קיבלו בשום שלב הודעה רשמית על הפסקת התהליך.

לאחר פרסום בכלי התקשורת על החלטת רשת לחזור בה מהמיזוג, פנתה הרשות השנייה במכתב לרשת וערוץ עשר כדי להבין היכן הדברים עומדים והאם יש עדיין טעם בתהליך השימוע. ברשת בחרו שלא לענות ליו"ר הרשות על מכתבה עד ליום הדיון בכנסת - ושוב לאחריו.

אתמול (ד') השיבה רשת לרשות השנייה והבהירה את עמדתה: "מרשתנו", כתב עורך הדין של רשת, "דורשת כי תתקבל החלטה במועצת הרשות השנייה בדבר עסקת המיזוג עד ליום 11.7.18. זאת בהתאם להנחיית שר התקשורת, כפי שדווח לוועדת הכלכלה".

בתשובה לשאלת המיזוג, בחרה רשת לענות באופן הבא: "בהנחה שעד 7 בנובמבר יתקבל אישור מועצת הרשות השנייה לביצוע עסקת המיזוג, מרשתנו תהיה נכונה לשקול בחיוב ולפעול לשם השלמת העסקה".

כחלק מתהליך השימוע דורשת יו"ר הרשות שמאלוב-ברקוביץ' מערוץ עשר ומרשת להציג בפניה שלל מסמכים שנוגעים בין היתר לשאלות כלכליות ועסקיות - למשל הסכם סופי בין רשת לקשת על מכירת חברת החדשות, הסכם סופי בין רשת לערוץ עשר, תוכנית עסקית של ערוץ ממוזג, הוכחה שאין קונה לערוץ עשר וכדומה.

ברשת סבורים כי חלק לא מבוטל של המסמכים אותם התבקשו להעביר נוגעים לתחומים שלשמאלוב-ברקוביץ' אין מנדט לדון בהם, ועל כך השיבו כי העבירו את מלוא החומרים שנדרשו להעביר, וכי יש לרשות את כל המידע הדרוש לקראת השימוע. "אם נידרש לחומרים נוספים", מבהירים ברשת, "נהיה נכונים לקיים עמכם דיון במטרה למצוא פתרון להניח את דעתכם".

גם מול הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, רשת וערוץ עשר לא טורקים את הדלת וממשיכים להתנהל כאילו המיזוג הוא לחלוטין חלק מסדר היום. בבית הדין להגבלים קיים עדיין ערר נגד החלטת הממונה לאשר את המיזוג. אתמול הגישו כל הצדדים המעורבים - עמותת "הצלחה" שהגישה את הערר וכן רשת וערוץ עשר - בקשה בהסכמה לדחיית הדיון המקדמי ומועד הגשת כתבי הטענות. אחד הנימוקים לבקשה (שניסוחה ארך מספר ימים) מדבר על כך שטרם התקיימו כל התנאים להשלמת עסקת המיזוג, בפרט אישור לעסקה מהרשות השנייה, והצדדים פועלים לקבלתם.