חברת קומפאס של אורי אלון רוכשת טאלנטים: רכשה את עובדי ספרינג בסכום המוערך בעשרות מיליוני דולר

קומפאס הודיעה היום (ה') כי רכשה את הסטארט-אפ האמריקאי ספרינג בכמה עשרות מיליוני דולר, כך לפי הערכות בענף • מקומפאס נמסר שהרכישה הנוכחית צפויה לסייע לחברה להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי לקראת מעבר לפעילות גלובלית בשנת 2019

אחרי שרכשה חברות נדל"ן אמריקאיות בזו אחר זו, חברת קומפאס של אורי אלון מתפנה לשיפור הטכנולוגיה והיא מודיעה היום (ה') על רכישת הסטארט-אפ האמריקאי ספרינג בעסקה שמטרתה העיקרית היא גיוס טאלנטים.

חברת ספרינג פיתחה אפליקציה ומנהלת אתר לקניות בתחום האופנה, ועד כה גייסה יותר מ-100 מיליון דולר. אתר PitchBook העריך את שוויה של החברה ב-152 מיליון דולר. הערכות בענף הן שקומפאס שילמה כמה עשרות מיליוני דולר עבור ספרינג. לפי דיווח באתר טקארנץ', החברה נרכשה על ידי שני גורמים בו בזמן והיא תפוצל, כאשר צוות הפיתוח שמונה 20 עובדים ומנהל הטכנולוגיות סאטוויק סשסאי יצטרפו לקומפאס, ושאר נכסי החברה יעברו ל- Shoprunne, מקבוצת עליבאבא. מקומפאס נמסר שהרכישה הנוכחית צפויה לסייע לחברה להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי לקראת מעבר לפעילות גלובלית בשנת 2019, כאשר סשסאי ישמש כמנהל תשתית צמיחה של קומפאס.

חברת קומפאס, שהוקמה על ידי ד"ר אורי אלון, פיתחה טכנולוגיה לניהול נכסים ותיווך ועל בסיסה היא מרחיבה רשת של משרדי תיווך בארה"ב. החברה גייסה לפני כשבועיים 400 מיליון דולר לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר. רכישת ספרינג היא הרכישה השלישית שהחברה עושה בתוך שלושה חודשים, כאשר השתיים הראשונות היו של חברות נדל"ן. קומפאס צופה שבשנת 2018 היא תציג מכירות בהיקף של 34 מיליארד דולרים, יותר מפי 2 מהיקף המכירות ב-2017 שהסתכם ב-14.8 מיליארד דולרים.

אורי אלון, מייסד ויו"ר קומפאס, אמר: "הצוות של ספרינג בנה פלטפורמה טכנולוגית שמשכה 2,000 קמעונאים מובילים בארצות הברית. אנו מאמינים בהשקעה בטאלנטים ולכן החלטנו על רכישת ספרינג, מתוך מטרה לשלב מהנדסים מובילים בצוות הפיתוח שלנו. בעזרתם, נמשיך לפתח את הטכנולוגיה של קומפאס ולהגדיר מחדש את הדרך בה אנשים קונים ומוכרים נדל"ן".

בתוך כך, הפייננשל טיימס האוסטרלי מדווח כי הונו של אלון עומד על 539 מיליון דולר, זינוק של 48% לעומת ההערכה שפורסמה בשנה שעברה. אלון, בעל אזרחות ישראלית, אמריקאית ואוסטרלית, דורג במקום הרביעי ברשימת 100 הצעירים העשירים באוסטרליה של הפיננשל טיימס האוסטרלי. אחת הסיבות המרכזיות לזינוק בהונו של אלון היא הגיוס האחרון של קומפאס, אשר הכפיל את שווי החברה ל-4.4 מיליארד דולר.

אלון יצא בעבר בשני אקזיטים מוצלחים, הראשון היה כשמכר את מנוע החיפוש Orion, פרי פיתוחו במסגרת הדוקטורט, אשר נקנה בשנת 2006 על ידי גוגל. ארבע שנים לאחר מכן, הקים את חברת הסטראט-אפ Julpan שפיתחה מנוע חיפוש לרשתות חברתיות, ונרכשה בשנת 2011 על ידי טוויטר. לאחר המכירה, הצטרף אלון לטוויטר בתפקיד מנהל מרכז הפיתוח שלה בניו יורק, תפקיד בו עבד במשך שנה.

אלון הקים את קומפאס בשנת 2012 עם שותפו העסקי, רוברט רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן סאקס. החברה מפעילה פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת למשתמשים ולסוכנים לקבל החלטות מושכלות בתחום הנדל"ן על ידי הצגת מידע מעמיק ואיכותי על מגמות תמחור ותנודות השוק בזמן אמת. בנוסף, הפלטפורמה מציגה מידע מפורט על אזורים, שכונות, עסקאות אחרונות שבוצעו, מקומות הבילוי והחינוך ועוד.