החברות הישראליות ממשיכות להגדיל את לוח הטיסות שלהן

אל-על מוסיפה 3 טיסות שבועיות לניס החל מ-31 במארס • ישראייר משיקה קו חדש מת"א לאתונה

לוח הטיסות ממשיך להתרחב ולא רק על-ידי החברות הזרות: אל-על מודיעה כי היא תפעיל 3 טיסות שבועיות לניס שבריבירייה הצרפתית. הטיסות יופעלו מ-31 במארס בימים ראשון, שלישי וחמישי לאורך עונת הקיץ. בשנים האחרונות הטיסות לניס פעלו תחת המותג סאן דור, אולם בדומה לקו לליסבון, כעת מכניסה אל-על את הטיסות הללו תחת המותג שלה (המעבר הזה יאפשר לחברי מועדון הנוסע המתמיד לממש נקודות לכרטיסי בונוס).

לאחרונה נכנס לתוקפו מודל תמחור מדורג ליעדי אל-על באירופה, והוא יחול גם על הטיסות לניס. מחירי הכרטיסים מתחילים בכ-250 דולר הלוך ושוב, כך למשל ליציאה ב-4 באפריל וחזור ב-7 באפריל לכרטיס הבסיס שאינו כולל מזוודה. ברמת המחיר הבאה, כרטיס הבייסיק שכולל מזוודה יעלה כ-330 דולר. יצוין כי מדובר במחירי השקה למקדימים להזמין.

גם לוח הטיסות של סאן דור מתחדש עם 4 יעדים אליהם היא תטוס בעונת קיץ 2019, סלוניקי, זלצבורג, קליארי (סרדיניה) ודוברובניק שבקרואטיה. הטיסות הללו יצטרפו ללו"ז של סאן דור החל בחודש אפריל הקרוב. נציין כי חלק מטיסות סאן דור מופעלות על-ידי מטוסים חכורים (כולל צוותיהם) שבהן נוכח מנהל שירות בטיסה מצוותי אל-על.

זאת ועוד, הכריזה לאחרונה ישראייר על קו חדש מתל-אביב לאתונה. הקו הזה יתחיל לפעול בסוף חודש נובמבר. הטיסות לאתונה יתחילו מ-290 דולר לטיסה ומ-570 דולר לחבילה הכוללת 3 לילות בסוף שבוע. הבחירה לטוס לאתונה, יעד קייצי, דווקא בעונת החורף, מנומקת במחיר הנמוך יחסית שמתאפשר בעונת החורף ביוון.

חברות התעופה הישראליות לא יכולות להרשות לעצמן לנוח על זרי הדפנה לאור התחרות העזה שעמה הן מתמודדות עם העלייה בפעילות של החברות הזרות בישראל. רק השבוע הכריזה אליטליה כי תחל להפעיל טיסות ישירות מתל-אביב למלפנסה (מילאנו), קו שבו פועלת אל-על בטיסות ישירות מנתב"ג. 3 חברות התעופה הישראליות, אל-על (כולל סאן דור), ארקיע וישראייר, תופסות נפח של כ-33% בפעילות הבינלאומית מאז תחילת השנה ועד לסוף ספטמבר - מספר ששומר על יציבות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ולמעשה לא משקף את העלייה בתקופה זו בכלל תנועת הנוסעים בנתב"ג, עלייה המסתכמת ב-13% ממנה נהנות חברות התעופה הזרות, הוותיקות והחדשות שפועלות מישראל.

זאת ועוד, טרם נפתרה המחלוקת בין משרד החוץ ובין אגף האבטחה של אל-על בכל הנוגע להודעת משרד החוץ כי החל בחודש ינואר הקרוב יפסיק לממן את עובדי אבטחת הטיסות של חברות התעופה הישראליות מנמלי התעופה הזרים. אילו ימומש האיום הזה, מה שככל הנראה לא יקרה, לוח הטיסות של אל-על, ארקיע, וישראייר ללו"ז קיץ 2019 מוטל בספק. העדכון האחרון בנושא הגיע ממשרד ראש הממשלה האמון על המל"ל, ולפיו הנושא צפוי להיפתר, והאיום יוסר מעל ראשן של החברות הישראליות.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "הנושא מוכר ומטופל על-ידי משרדי ראש הממשלה והאוצר במטרה להגיע לפתרון מוסכם שיאפשר את המשך הפעילות של עובדי הביטחון בחברת אל-על. כל הצדדים מעודכנים על-ידינו בשוטף".