חברת IBM רוכשת את רד האט תמורת 34 מיליארד דולר

רד האט אחת מהחברות הגדולות והמוכרות ביותר בעולם הקוד הפתוח, ובין המפיצות הגדולות בעולם של מערכת הפעלה מבוססת לינוקס • רד האט רכשה ב-2008 את Qumranet הישראלית, שהפכה לזרוע של רד האט בישראל • העסקה משקפת לרד האט שווי של 190 דולר למניה - אפסייד של 64% על מחיר השוק

IBM / צילום: תמר מצפי
IBM / צילום: תמר מצפי

ענקית הטכנולוגיה IBM  הודיעה הערב (א') על רכישת חברת רד האט (Red Hat) תמורת 34 מיליארד דולר במזומן. בכך, IBM רוכשת את אחת מהחברות הגדולות והמוכרות ביותר בעולם הקוד הפתוח, ובין המפיצות הגדולות בעולם של מערכת הפעלה מבוססת לינוקס. מדובר בעסקה הגדולה ביותר שביצעה IBM בתולדותיה.

רד האט נסחרת לפי שווי של 20.5 מיליארד דולר בבורסת נאסד"ק. למרות הערכת השווי הגדולה של רד האט, מנייתה נחתכה משווי של 175 דולר בחודש יוני האחרון, ל-116 דולר למניה כעת, וזאת בצל אכזבת המשקיעים בשורת הרווח בשילוב של שוק תנודתי. עם זאת, העסקה מול IBM משקפת לחברה שווי של 190 דולר למניה, כלומר אפסייד של כ-64% על מחיר השוק. 

נציין כי IBM נסחרת לפי שווי שוק של 114 מיליארד דולר - כמעט פי 6 מהחברה הנרכשת. נציין כי רד האט רכשה ב-2008 את Qumranet הישראלית, שהפכה לזרוע של רד האט בישראל.

"רכישת רד האט מהווה גיים צ'יינג'ר. זה משנה את הכל בנוגע לשוק הענן", אמרה וירג'יניה רומטי (ג'יני), מנכ"לית IBM.