הדולר בשיא של חודשיים וחצי; הליש"ט השלים צניחה של 4% מספטמבר

התמשכות השיחות סביב יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי מעיבה על המטבע • היום הוגש תקציב הממשלה הבריטית, האחרון לפני הפרישה מהאיחוד • הין נחלש מול הדולר לקראת הודעת הריבית של הבנק המרכזי ביפן ביום רביעי • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

שטרות דולר / צילום: שאטרסטוק
שטרות דולר / צילום: שאטרסטוק

הדולר אינדקס (DXY) נסחר היום (ג') קרוב לשיא של חודשיים וחצי מול סל המטבעות, כשטיפס ב-0.25% ל-96.823 נק', וזאת ברקע לחששות ממלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, וכן על רקע נתוני הכלכלה האמריקאית. 

"מספר גורמים שהגיעו יחד תומכים בהתחזקות הדולר", אמר בראד בכטל, מבית ההשקעות ג'פריס שבניו יורק. לדבריו, מדובר בחולשה של יצואנים לסין בצל החשש ממלחמת סחר, בחששות משיעור הצמיחה האירופי, וחוסר הוודאות באיטליה ובגרמניה על רקע פרישתה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מראשות המפלגה. 

נשיא ארה"ב, טראמפ, אמר אתמול כי הוא חשב שתהיה עסקה גדולה עם הסינים אך הזהיר כי יש באמתחתו שורה של מכסים חדשים בשווי של מיליארדים במידה ולא תושג הסכמה עם הסינים לגבי הפחתת התעריפים. על רקע החשש מהסלמה במלחמת הסחר, היואן הסיני הגיע לשפל של 22 חודשים.

באירופה האירו נסחר על רקע נתון הצמיחה שפורסם מוקדם יותר, ושאכזב את השוק כאשר כלכלת אירופה צומחת פחות מהצפוי. שיעור הצמיחה ברבעון השלישי של השנה עמד על 0.2% בלבד, לעומת התחזיות המוקדמות של הכלכלנים בשוק שצפו עלייה של 0.4% ברבעון.

בארה"ב, ביטחון הצרכנים עלה בחודש אוקטובר לשיא של 18 שנה, מה שעשוי להצביע על המשך הצמיחה החזקה שמציגה הכלכלה האמריקאית.

הדולר עלה 0.36% מול הין היפני וזאת לקראת הודעת הריבית של הבנק המרכזי ביפן ביום רביעי הקרוב. לפי גורמים שצוטטו ב'רויטרס', הבנק המרכזי שוקל לשנות את מדיניות רכישות האג"ח כדי לאפשר לשוק החוב לשקף בצורה הטובה ביותר את יסודות השוק, וזאת לאחר תמיכה אגרסיבית בשנים האחרונות.

הליש"ט הבריטי בשפל של 10 שבועות על רקע חוסר הודעות סביב יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. הפאונד נחלש ב-4% מאז ספטמבר האחרון על רקע התמשכות שיחות היציאה של בריטניה מהאיחוד, כולל הסדרת הגבול מול אירלנד, לקראת הדד ליין לבקזיט ב-29 במארס 2019. 

"עידן הצנע מסתיים סוף כל סוף", אמר היום שר האוצר הבריטי, פיליפ המונד, לאחר שהציג את תקציב הממשלה לשנת 2018 בפני הפרלמנט. לדבריו, בריטניה תבנה עתיד חדש מחוץ לאיחוד.