מנכ"ל חברת מקורות ייזום אהוד הלל פורש מתפקידו

הלל נכנס לתפקיד ביוני 2016, כאשר החברה נקלעה למשבר בעקבות ההפסדים הכבדים של מתקן ההתפלה באשדוד

מנכ"ל חברת מקורות ייזום אהוד הלל הודיע היום (ה') לדירקטוריון החברה-האם מקורות על החלטתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל. הלל נכנס לתפקיד ביוני 2016, כאשר החברה נקלעה למשבר בעקבות ההפסדים הכבדים של מתקן ההתפלה באשדוד.

"נקראתי להציל את חברת הייזום", כותב הלל במכתב האישי לדירקטוריון החברה שבו מסכם את התקופה המאתגרת של כהונתו כמנכ"ל. "ההפסד במתקן ההתפלה באשדוד אילץ את החברה למחוק את כל ההשקעה העצמית בסך כ-400 מיליון שקל. כל הנהלת החברה פוטרה טרם הגעתי. החברה התמודדה עם 6 תביעות ובוררויות בהיקף מצטבר של כ-1.25 מיליארד שקל ובמקביל, החברה נאלצה לרשום הערת עסקי חי ונכנסה לסביבת חדלות פירעון.

"קיבלתי חברה במצב פיננסי כה קשה שלאורך חודשים ארוכים אני והצוות הניהולי לא ידענו באם נוכל לשלם משכורות וחשבונות חשמל. מעבר לכך, הבנקים הממנים לחצו לפרוע את החובות, דבר שהציב את החברה בסכנת קריסה מיידית. ספקים מרכזיים סירבו לספק שירותים לחברה, לדוגמא דליה אנרגיה, ספק החשמל הודיע על הפסקת אספקת החשמל למתקן ההתפלה אשדוד ולמתקנים הנוספים בסמוך לפרוץ המשבר", כותב.

בהמשך מכתבו מפרט הלל את צעדי ההתייעלות שבוצעו בחברה מאז שנכנס לתפקיד - בכלל מתקני הייצור ובמטה החברה שהובילו לקיצוץ של כ-70% בהוצאות. יצוין כי לאחר תקופה ארוכה בה מתקן ההתפלה באשדוד לא פעל במלוא התפוקה, הוא מופעל כעת על ידי עובדי מקורות ייזום ומייצר מזה שנה כ-100% מכושר הייצור.

לאחר בוררות ממושכת עם קבלן ההקמה של המתקן, מנרב-סדיט, סוכם על הסדר לפיו הקבלן שכשל ישלם לחברה פיצוי בגובה של כ-190 מליון שקל.

הלל מציין במכתבו שבסיום התפקיד במקורות הממשלתית, יחזור למגזר הפרטי. "אני גאה ונרגש ומעריך מאוד את צוות העובדים בחברה שבעבודה מקצועית ומסורה הוכיחו את יכולתם ומקצועיותם בהתמודדות עם האתגרים הקשים שעמדו לפתחנו. אני מבקש להודות במילים חמות ליו"ר ולדירקטורים על האמון והגיבוי שקיבלתי".