בשביל הרייטינג: הכנסת נסגרת חלקית לצילומי הריאליטי "המירוץ למיליון"

הסיבה הרשמית לסגירת חלקים משטח הכנסת היא צילומים לחגיגות 70 שנה לישראל • במסגרת ההסכם בין הכנסת לחברת ההפקה, תשתתף הכנסת במימון הפקת הפרק שיצולם במשכן; ההערכות הן שמדובר בסכום של מעל מיליון שקל

כנסת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
כנסת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

משכן הכנסת ייסגר היום (א') בחלקו לרגל צילומים לתוכנית הריאליטי "המרוץ למיליון". באזורים מסוימים בתוך המשכן ומחוצה לו, ברחבה, לא יתאפשר מעבר. 

ככל הנראה מדובר בפרק הראשון - פרק ההזנקה של העונה השביעית של תוכנית הטלוויזיה המשודרת ברשת, ובה מתמודדים צוותים עם משימות שיתופי-פעולה ואתגרים ברחבי העולם.

התירוץ הרשמי לסגירת המשכן לשם הצילומים הוא 70 שנה למדינה, אך יצוין כי חברי הכנסת היו בפגרה מסוף חודש יולי ועד אמצע חודש אוקטובר, ובמהלך התקופה הזו הכנסת תפקדה על אש נמוכה, עם מעט ועדות ופעילות מוגבלת. דווקא כעת, כאשר הכנסת נמצאת בפעילות מלאה של כנס החורף, מחליטים לסגור אגפים במשכן לצורך צילומי תוכנית ריאליטי.

ההקבלה הרעיונית מתבקשת, והכנסת בשנים האחרונות מביאה זאת על עצמה. חלק מנבחרי הציבור המשרתים במשכן מתנהגים כמו שחקנים ומבצעים הופעות אל מול המצלמה, במקום לעבוד עבור אזרחי ישראל. והנה, הכנסת מיוזמתה משתפת פעולה עם רוח התקופה והחיפוש של מנהליה אחרי פופולריות עממית רדודה. 

במסגרת ההסכם בין הכנסת לחברת ההפקה, תשתתף הכנסת במימון הפקת הפרק שיצולם במשכן. ההערכות הן שמדובר בסכום גבוה של מעל מיליון שקל. לשאלת "גלובס" בנוגע לגובה הסכום המדויק ומי יזם את ההתקשרות עם רשת, האם זו בקשה שהגיעה מהכנסת או מחברת הפקת הריאליטי - לא השיבו לשאלתנו.

"המרוץ למיליון" היא אחת מתוכניות הדגל של רשת וגם אחת התוכניות היקרות שמופקות בישראל. על-פי הערכות, עלות פרק עומדת על כמיליון שקל, ומקובל לשלב בה נותני חסות המשלמים תמורת ההשתתפות. כך שלא מן הנמנע כי רשת קיבלה תמורה מהכנסת עבור צילומי הפרק בתחומה.

בשונה מרוב התוכניות מסוג זה, שבהן מקובל שחברת הפקה חיצונית מפיקה את התוכנית - במקרה הזה רשת מפיקה את "המרוץ למיליון" בעצמה, כך שסביר שכל עסקה שנסגרה נעשתה ישירות מול רשת.

נזכיר כי רשת סובלת בשבועות האחרונים מנתוני רייטינג לא מרשימים במיוחד, ו"המרוץ למיליון" אמורה להיות בין התוכניות שיניבו רייטינג גבוה. מדובר בהפקה קשה ומסובכת ממילא, וכשזה מתחבר עם סידורי ביטחון של מקום רגיש כמו הכנסת, יש להניח שזה לא פשוט ולא זול.

ברשת סירבו להגיב לידיעה. 

מדוברות הכנסת נמסר: "במסגרת האירועים החגיגיים לציון 70 שנים להיווסדה של הכנסת והרצון לקרב מגוון רחב ככל האפשר של אוכלוסיות וגילאים לפעילותה, ערכיה ומרכזיותה בחייה של האומה בעבר ובהווה, בחרה הכנסת להשתלב יצירתית בעונה החדשה של תוכנית 'המרוץ למיליון'. בכנסת מדגישים כי כלל ההיבטים הכספיים מצויים עדיין בהליכי בחינה, וכל נושא התשלום שייקבע לקראת עלייתה של התוכנית לאוויר יפורסם ציבורית כמקובל".