אחרי נתניהו: שר התחבורה ישראל כץ מבקר בעומאן

כץ הגיע לעומאן כדי להשתתף בכנס תחבורה • לדבריו, לראשונה, ארה"ב הודיעה על אימוץ פומבי של יזמת מסילות השלום שלו ושל ראש הממשלה נתניהו • כץ יציג את תכניתו לבניית קשרי מסילות רכבת בין ישראל, ירדן, סעודיה ומדינות המפרץ

ישראל כץ
ישראל כץ

שר התחבורה ישראל כץ הגיע היום (ב') לעומאן כדי להשתתף בכנס תחבורה. הגעתו של כץ הנה עוד שלב במסגרת חימום והידוק היחסים בין ישראל לעומאן, אחרי שלפני כעשרה ימים יצא ראש הממשלה נתניהו לעומאן, וקיים שם פגישות עם הסולטאן כאשר הוא מלווה בראש השב"כ, ראש המועצה לבטחון לאומי ומנכ"ל משרדו.

היום הציג כץ את תכנית התחבורה ׳מסילות לשלום׳ איתה הוא מסתובב ברחבי העולם בשנים האחרונות. לכץ אף תוכנית תחבורתית בדמות נמל שיוקם על אי אל מול חופי עזה.

יום לפני פתיחת כנס התחבורה ביקר השר כץ בתיאטרון הלאומי בעומאן, במוזיאון הלאומי וסייר מחוץ לארמון הסולטאן.

כץ אמר היום שגם לראשונה, הודיעה ארה"ב שהם מאמצים באופן פומבי את יזמת מסילות השלום שלו ושל ראש הממשלה נתניהו. "זוהי התפתחות דרמטית שעשויה להשפיע על מדינות רבות באזור, והיא באה בהמשך למגעים רבים בנושא אותם מוביל השר ישראל כ״ץ בשנתיים האחרונות, בגיבוי רה"מ, מול הממשל האמריקאי וגורמים ערבים באזור", אמר כץ.

קודם לכן צייץ השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, ג׳ייסון גרינבלט: "שר התחבורה הישראלי נמצא בעומאן באירוע תחבורה בינלאומי. הוא יציג את תכניתו לבניית קשרי מסילות רכבת בין ישראל, ירדן, סעודיה ומדינות המפרץ. חשוב לשמור על הדיאלוג פתוח, המאמצים הללו תומכים במהלך שלנו".