סטארט-אפ | פודקאסט

"במקום להתמקד במוצר, התמקדנו באפשרות לרווח מהיום הראשון"

חמי כץ ואוהד גרינשפן הקימו בשנת 2014 את נמוגו, שגייסה עד כה כ-29 מיליון דולר ומעסיקה כ-70 עובדים • טכנולוגיית החברה מאפשרת לאתרי קניות באינטרנט לחסום פרסומות ותוכנות זדוניות, ובכך להגדיל רווחים • שוחחנו עם כץ בפרק ה-5 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים על עתיד הקניות באינטרנט, ומה עושים המפרסמים בעולם שבו הטכנולוגיה לא רק מסייעת למפרסמים, אלא גם פוגעת בהם

חמי כץ ואוהד גרינשפן / צילום: אפרת סער
חמי כץ ואוהד גרינשפן / צילום: אפרת סער

"אם יש משהו שאתה רוצה לעשות כיזם, תנסה לעשות זאת עד שתצליח. אחרת, כשתהיה מבוגר ותגלה שלא עשית, תתחרט על זה כל חייך. והכי חשוב - לנסות, להיכשל מהר, לשנות כיוון, ולנסות שוב. זה נכון גם לחיים האישיים וגם לעבודה והקריירה".

בשנים האחרונות, חמי כץ לא מתחרט על דרכו והבחירות שעשה. כץ הוא מנכ"ל ומייסד-שותף בסטארט-אפ נמוגו (Namogoo), אותו הקים יחד עם אוהד גרינשפן ב-2014. החברה מאפשרת לאתרי מסחר אונליין (eCommerce ואחרים) לשמר חווית קנייה נקייה מהפרעות והסחות בכל נקודות הממשק מול הלקוחות. עד כה, גייסה החברה כ-29 מיליון דולר, והיא מעסיקה 70 עובדים ברעננה ובבוסטון.

האזינו לפרק:

"המוצר שלנו מאפשר לחברות eCommerce, ובכלל לכל מי שמוכר אונליין - לרבות חברות Fintech ו-Insurtech - להגדיל את הרווחים", מבהיר כץ. "זאת, באמצעות טכנולוגיה המונעת זליגה של משתמשים לאחרים אחרים, לרוב בעקבות וירוסים ותוכנות זדוניות אחרות למיניהן אשר מותקנות לרוב על מכשירי הקצה של הגולשים".

ואיך יש לבעלי האתרים שליטה על זה?
כץ: "לרוב לא, כי התוכנות הזדוניות לא פועלות תמיד באתר, אלא במחשבים או בפלאפונים של הגולשים - הראינו בצורה מאד ברורה את ההבדל ללקוחות שלנו עם ובלי המוצר שלנו, ואני חושב שזה חשוב מאד עבור יזמים בתחילת הדרך".

מה זאת אומרת?
כץ: "זה אומר שהמרגע הראשון, התמקדנו בנמוגו במה שיזמים ישראלים לרוב לא מתמקדים בו - וזה לא הטכנולוגיה או המוצר, אלא להבין איך החברה עושה כסף מהיום הראשון. ישר מההתחלה צריך לחשוב על המכירות והשיווק, במקום לפתח מוצר מושלם שנה וחצי, ולצאת לשוק".

לדברי כץ, "אנו מראים ללקוחות עלייה שנעה בין אחוז לחמישה אחוז ב-Overall-Conversion, יחס ההמרה הכולל מגולש ארעי ללקוח משלם באתר. מדובר בסכום מצטרפי של 650 מיליון דולר הכנסות נוספות בשנה, בעבור הלקוחות שלנו".

איך חשבו כץ וגרינשפן על הרעיון לנמוגו בשנת 2014? מה צופן העתיד עבור שוק הפרסום והקניות באינטרנט, עם מוצרים וטכנולוגיות כמו נמוגו? כיצד גייסו השניים כ-29 מיליון דולר עד כה? ואיך הביאו את הלקוח המשלם הראשון? כל זאת ועוד, בפרק ה-5 של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 4).

***

"עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכם ולכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - כדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).