רגב קוראת ללפיד להשעות את ח"כ שטרן: "אין מקום בחיים הציבוריים לאדם כזה"

שרת התרבות הגיבה לדבריו של ח"כ אלעזר שטרן, שרמז כי רגב התקדמה בצבא בדרכים לא נאותות • רגב: "דברי שטרן הם כתב אישום נגד מפקדי הצבא וקידומן של נשים בצבא"

מירי רגב מגיבה על דבריו של אלעזר שטרן / צילום: אלי סבתי
מירי רגב מגיבה על דבריו של אלעזר שטרן / צילום: אלי סבתי

השרה מירי רגב מגיבה לנאום של ח"כ אלעזר שטרן אתמול במליאה וקוראת ליו"ר המפלגה יאיר לפיד להשעות אותו. 

היום (ג׳) בבוקר פרסם כתב ערוץ 10 עקיבא נוביק חלק מהנאום וחילופי הדברים בין שטרן לבין רגב, שנאמרו במליאה אתמול בלילה בדיון על חוק הנאמנות בתרבות. בחלק מן הדברים נשמע שטרן מטיח בה "אני יודע איך את התקדמת". קודם לכן אמרה לו רגב: "לא, כי אתה הרי היית ראש אכ"א מצטיין. היית ראש אכ"א מעולה, שהיינו צריכים לנקות אחריך". ושטרן השיב לה : "את רוצה לחזור להתנתקות? בואי נחזור להתנתקות… לא כדאי, את יודעת שאני יודע איך התקדמת. לא כדאי, את יודעת שאני יודע". כאשר העירו לו, המשיך שטרן ואמר "היא רצתה לדבר על קידומים ולכן הערתי על זה".

היום בבוקר, אחרי שהופץ קטע הווידאו הזה, הדברים עוררו סערה, בשל הרמיזות לכך שרגב התקדמה בצבא לדרגת תת-אלוף בדרכים לא נאותות.

לפני כשעה אמרה השרה רגב שהיא עדיין זועמת על ההתבטאות ופרסמה וידאו: "דברי שטרן הם כתב אישום נגד מפקדי הצבא וקידומן של נשים בצבא. הוא הצטרפת לגברים שמכפישים נשים, מחפיצים אותן ומזלזלים בכבודן. #YouToo. קוראת ליאיר לפיד להשעות אותו לאלתר מתפקידו - אין מקום בחיים הציבוריים לאדם כזה".

"לאור הרמיזות הבוטות והסקסיסטיות של שטרן פניתי ליועץ המשפטי לממשלה, לשר הביטחון ולעדת האתיקה של הכנסת לפתוח בבדיקה מול כל מפקדיי בצבא ולשמוע מהם אם נפל דופי בקידומי בצה"ל, והאם הם פעלו באופן פלילי וקידמו אותי שלא כדין", אמרה רגב. 

השרה אף פנתה ליו"ר מפלגת יש עתיד: "אני קוראת ליאיר לפיד להשעות לאלתר את שטרן מתפקידו כפי שעשה עם יעקב פרי וצביקה גנדלמן. אין מקום בחיים הציבוריים לאדם שמבזה נשים ורומז רמיזות סקסיסטיות".

שטרן פרסם היום הודעה: "אמש במהלך נאומי התפרצה השרה מירי רגב בהערות הקשורות לשירות הצבאי שלי. כוונתי, כפי שאמרתי מעל הדוכן, הייתה קשורה להתלהבות היתרה של רגב בשירות אדוניה בתקופת ההתנתקות וכמו שהיא עושה גם היום, תמיד מתחנפת לבכירים ממנה בלי טיפת תפיסת עולם. לא היה לדברים קשר סקסיסטי". 

ח"כ יאיר לפיד הגיב להתרחשות בטוויטר וכתב: