כחלון: לא נעלה מסים; אני מתחייב שהגירעון לא יחרוג מהיעד בצורה משמעותית

לפי נתונים שפרסם האוצר ביום שני בערב זינק הגירעון התקציבי ב-12 החודשים האחרונים ל-3.6% תוצר שהם כ-40 מיליארד שקלים • "המסע התקשורתי הזה לוחץ ומנסה ללחוץ אותנו לכיוון אחד - להעלות מסים לאזרחי ישראל"

משה כחלון / רויטרס
משה כחלון / רויטרס

"לא נעלה מסים, ואני מתחייב שהגירעון לא יחרוג מהיעד בצורה משמעותית" - כך אמר היום (ד') שר האוצר, משה כחלון, על רקע החשש מפני פריצת יעד הגירעון.

"כלכלת ישראל חזקה מתמיד, הלוואי וכל הזירות במדינת ישראל וכל החלקים במדינת ישראל היו חזקים כמו הכלכלה", הוסיף כחלון. "חברים, לגבי הגירעון - גירעון מודדים משנה לשנה. אין לי ספק שאנחנו נעמוד ביעד הגירעון, ואני באופן אישי מכהן כבר שלוש וחצי שנים כשר אוצר, פתרנו משברים גדולים מאלה ואני מתחייב שהגירעון לא יסטה בצורה משמעותית. לא פרצנו מסגרת הוצאה, הכלכלה יציבה, הכלכלה חזקה.

"המסע התקשורתי הזה לוחץ ומנסה ללחוץ אותנו לכיוון אחד - להעלות מסים לאזרחי ישראל. נטל המס הוא כבד על העובדים, במיוחד על מעמד הביניים, אין לנו כוונה שהכותרות יצעקו כמה שהם רוצים - אין לנו כוונה להעלות מסים. ניהלתי את המערכת הזו בשלוש וחצי השנים האחרונות והבאנו אותה ביחד עם אנשי האוצר להישגים מהטובים שידעה מדינת ישראל וכך נמשיך".

לפי נתונים שפרסם האוצר ביום שני בערב זינק הגירעון התקציבי ב-12 החודשים האחרונים ל-3.6% תוצר שהם כ-40 מיליארד שקלים. נתונים אלה התפרשו כסימן לכך שהממשלה תפרוץ לראשונה את יעד הגירעון התקציבי לשנת 2018 העומד על 2.9%. בסביבתו של כחלון העריכו היום כי הגירעון יעמוד על סביבות 3% בסוף השנה.