מניית אבן קיסר צונחת לאחר שהפחיתה את תחזית ההכנסות השנתית על רקע "תנאי שוק מתונים מהצפוי"

חברת משטחי הקוורץ מפחיתה את תחזית ההכנסות מטווח של 590-610 מיליון דולר ל-572-578 מיליון דולר, לאחר שכבר הופחתה בשנה האחרונה מ-612-632 מיליון דולר • עם זאת, תחזית ה-EBITDA נותרה ללא שינוי • החברה הודיעה היום גם על חלוקת דיבידנד רבעוני של 15 סנט למניה • המניה יורדת ב-10%

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: יוני רייף
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: יוני רייף

יצרנית משטחי הקוורץ אבן קיסר  סיפקה היום תוצאות מעורבות בדוחות הרבעון השלישי, אך מאכזבת שוב את המשקיעים עם הורדת תחזית הכנסות שנתית. המשמעות של הורדה זו היא ששנת 2018 תהיה שנת ירידה בהכנסות של אבן קיסר, ולא שנת צמיחה כפי שהעריכה החברה קודם לכן.

מדובר בהורדת תחזית שנייה בשנה זו. את התחזית המקורית מסר המנכ"ל לשעבר רענן זילברמן, והיא הייתה להכנסות של 612-632 מיליון דולר, אבל תחזית זו הופחתה על ידי המנכ"ל הזמני, יעיר אורבוך, בחודש מאי, ל-590-610 מיליון דולר, ובאוגוסט העריכה החברה שההכנסות יהיו קרובות יותר לרף התחתון של התחזית.

כעת, בניהולו של המנכ"ל החדש, יובל דגים, החברה מעדכנת את התחזית ל-572-578 מיליון דולר - ירידה של 1.7%-2.7% לעומת 2017. התחזית המעודכנת מוסברת בהשפעות שליליות של שינויים בשערי חליפין, תנאי שוק מתונים מהצפוי וסביבה תחרותית יותר במחצית השנייה של 2018.

תוצאות הרבעון של אבן קיסר
 תוצאות הרבעון של אבן קיסר

בחברה נתקלו בדינמיקת שוק קשה יותר מהצפוי באוסטרליה, עם ירידה של 8.5% בהכנסות, ובהאטה בצמיחה בקנדה, שם ההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי. כל זאת כשבמקביל, חברות סיניות הציפו בסחורה את השוק האמריקאי לקראת העלאת התעריפים על היבוא מסין - דבר שהוביל ללחצים תחרותיים בטווח הקצר, אך צפוי דווקא להיטיב עם אבן קיסר בטווח הארוך.

למרות הפחתת תחזית ההכנסות, אין שינוי בתחזית ה-EBITDA השנתית, שהייתה לטווח של 74-82 מיליון דולר, אם כי אבן קיסר מעדכנת שהיא תתכנס לרף הנמוך יותר של התחזית, בזכות קיזוז חלקי של הירידה בהכנסות על-ידי פעולות שנקטה לחיסכון בעלויות.

בינתיים, ברבעון השלישי של השנה, הכנסות אבן קיסר ירדו ב-4.5% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-148 מיליון דולר, כ-8 מיליון דולר פחות מתחזיות האנליסטים. החברה צמצמה את ההוצאות התפעוליות ב-23.2% בהשוואה לרבעון המקביל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-10.5 מיליון דולר, לעומת 6.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי הגיע ל-10.8 מיליון דולר, ירידה מ-12.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, כך שהרווח הנקי למניה הסתכם ב-31 סנט - גבוה ב-4 סנטים מתחזיות האנליסטים. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה 21.6 מיליון דולר, ירידה של 15.7%.

ירידה של 1.6% בהכנסות מתחילת השנה

מתחילת השנה ירדו הכנסות החברה ב-1.6% ל-433 מיליון דולר, הרווח הנקי GAAP המיוחס לבעלי המניות ירד ב-29.3% ל-23 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-57.4 מיליון דולר, ירידה של 27.8%. בתוך כך, החברה הודיעה היום גם על חלוקת דיבידנד רבעוני של 15 סנט למניה.

"תוצאות הרבעון השלישי והתוצאות השנתיות עד כה אינן משקפות את הפוטנציאל המשמעותי הקיים במיצובה של אבן קיסר כחברה מובילה בשוק הגלובלי", מסר המנכ"ל החדש, דגים. "אנו נוקטים צעדים ליצירת מודל תפעולי גלובלי יותר אפקטיבי ולגיוס הכישרונות המתאימים ביותר עבור הארגון, בכל הרמות. אנו פועלים לשיפור מערך ההפצה והמכירות. בעודנו מתקדמים ל-2019, אנו מצפים למנף בצורה טובה יותר את ההזדמנויות בשווקים, תוך יישום שיטות עבודה מיטביות וחידוד אסטרטגיית החברה". 

אבן קיסר נסחרת בנאסד"ק בשווי 577 מיליון דולר, ומנייתה התאוששה לאחרונה מהשפל השנתי שאליו נקלעה בחודש מאי אחרי הפחתת התחזיות הקודמת, בין היתר על רקע רכישת מניות מצד אחת מבעלות השליטה בחברה, קרן הפרייבט אקוויטי טנא, שמחזיקה במניות יחד עם קיבוץ שדות ים.