ארה"ב: חמוש פתח באש במסעדה באזור לוס אנג'לס; לפחות 11 פצועים

היורה נכנס למסעדה, השליך רימוני עשן ופתח בירי • שריף המחוז אמר כי המשטרה מחפשת אחר היורה והוסיף כי יש צפי לפצועים רבים, שכן במקום היו כמאה מבלים • "הוא פשוט התחיל לירות לכל עבר. ניסינו לצאת הכי מהר שיכולנו ואפילו שברנו חלונות"

לוס אנג'לס / צילום: אתר חברת CIM
לוס אנג'לס / צילום: אתר חברת CIM

לפחות 11 בני אדם, בהם שוטר, נפצעו היום (חמישי) בירי במסעדה בדרום קליפורניה. המשטרה המקומית מסרה כי התקרית אירעה במהלך ערב של סטודנטים בקולג' מקומי בעיר טאוסנד אוקס, הממוקמת כ-60 ק"מ מערבית ללוס אנג'לס. כוחות הביטחון וההצלה נמצאים במקום ופתחו במצוד אחר היורה, שתואר כלובש שחורים ובעל חזות לבנה או היספנית.

עד ראייה סיפר כי היורה השליך פצצות עשן לחזית המסעדה וירה כ-30 יריות באמצעות אקדח לעבר הסועדים. שריף מחוז ונטורה קפטן גארו קורדיג'אן אמר כי "זו זירה פעילה מאוד. אנחנו עדיין מחפשים אחר היורה". השריף אישר כי לפחות שישה בני אדם נפצעו בתקרית הירי, אך הוסיף כי ייתכן שיש עוד פצועים, שכן במקום שהו מאות מבלים.

ג'ון הדג', עד ראייה שהיה סמוך למסעדה, סיפר כי ראה חשוד משליך רימון עשן. "הייתי בדלת הראשית והתחלתי לשמוע פיצוצים עזים, לפחות שלושה או ארבעה. נפלתי לקרקע. ראיתי כי שוטר נורה". הדג' הוסיף כי ליורה היה זקן, הוא חבש כובע ולבש ג'קט שחור. "חשבתי שזו בדיחה כשהירי החל. אני מכיר אנשים שהיו בפנים ואני מקווה שהכל בסדר".

טים, אביו החורג של הדג', אמר בדמעות כי היה בדיוק עזב את המסעדה כשעשן הגיח מכל עבר. "הוא ירה את הירי הראשון והבנתי שזה אמיתי". לדבריו, "היורה פגע במאבטח הכניסה ואז נכנס למשרד שם היו העובדים. הוא לא אמר כלום, רק התחיל לירות".

עד ראייה נוסף סיפר כי "פתאום התחיל ירי. דיברתי עם אנשים בפנים. חברה שלי הצליחה לצאת, אבל אחרת נשארה בפנים והתחבאה בשירותים. הוא פשוט הגיע לבר והתחיל לירות לכל עבר. ניסינו לצאת הכי מהר שיכולנו ואפילו שברנו חלונות. המשטרה הגיעה למקום אחרי 15 דקות. לא הצלחנו להבין מה קרה, הכל קרה כל כך מהר".