חודש עמוס לאפקון: פרויקטים בהיקף כולל של קרוב ל-800 מיליון שקל

חברת הפרויקטים דיווחה היום על התקיימות התנאי המתלה לכניסתו לתוקף של חוזה עבודות בפרויקט "גלובל טאוורס" בפתח תקווה, בהיקף של כ-380 מיליון שקל, בעקבות קבלת אישור הבנק המלווה את הפרויקט • מניית אפקון משלימה טיפוס של קרוב ל-20% תוך חודש, מאז דיווחה על הפרויקט המשותף עם המכללה למנהל

ירון קריסי / צילום: סיון פרג'
ירון קריסי / צילום: סיון פרג'

חברת הפרויקטים אפקון,  שבשליטת משפחת שמלצר, נמצאת בתקופת פעילות אינטנסיבית, ותוך פחות מחודש דיווחה על פרויקטים בהיקף כולל של קרוב ל-800 מיליון שקל (חלק עם שותפים), לאחר שהבוקר דיווחה על התקדמות בפרויקט להקמת מגדל משרדים וביצוע תשתית למגדל נוסף, בהיקף כולל של כ-380 מיליון שקל.

אפקון חתמה על חוזה לביצוע העבודות כבר בשנה שעברה, אולם כעת עדכנה על התקיימות התנאי המתלה לכניסתו לתוקף, בעקבות קבלת אישור הבנק המלווה את הפרויקט. אפקון תשמש כקבלן הראשי של המבנה, שמלבד מגדל המשרדים יכלול שטחי מסחר, חניון תת-קרקעי ומערכות אלקטרו-מכניות.

מדובר בפרויקט "גלובל טאוורס" שמקדמת חברת הנדל"ן המניב מגדלי ישראל, הממוקם בצומת הרחובות יצחק רבין ודרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה, עם שטחי משרדים בהיקף של כ-120 אלף מ"ר. תקופת הביצוע שלו צפויה להימשך קרוב לשלוש שנים. את הפרויקט תקים אפקון יחד עם חברת בסט נדל"ן, באמצעות שותפות כללית שיקימו יחד, ואפקון תהיה זכאית לכשליש מהרווח שייצבר בשותפות.

חברה בת של אפקון צפויה לבצע את כל עבודות המערכות האלקטרו-מכניות בפרויקט כקבלן משנה של השותפות.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, ליזמית הפרויקט אופציה עד סוף חודש אוגוסט 2019 לדרוש מאפקון להקים את המגדל הנוסף בפרויקט, במחיר ובתנאים שנקבעו בין הצדדים.

העדכון על אודות הפרויקט המדובר מגיע שבועות ספורים לאחר שאפקון עדכנה כי תבצע עבור חברת שפיר הנדסה עבודות תכנון וביצוע הקמת מבנים ועבודות חשמל בפרויקט נמל הדרום, המתוכנן לקום סמוך לנמל אשדוד, תמורת כ-265 מיליון שקל.

אפקון: חוזים של 775 מיליון שקל
 אפקון: חוזים של 775 מיליון שקל

500 מיטות במכללה למנהל

ימים ספורים טרם לכך דיווחה אפקון על פרויקט להקמת מעונות סטודנטים במכללה למינהל בראשון לציון (יחד עם המכללה) בהיקף השקעה של כ-130 מיליון שקל. מתחם המעונות צפוי לכלול כ-16 אלף מ"ר בנוי בקמפוס המכללה בראשון לציון, ולכלול לפחות 500 מיטות.

מניית אפקון, שנסחרת היום במגמה חיובית, השלימה טיפוס של קרוב ל-20% תוך חודש, מאז דיווחה על הפרויקט המשותף עם המכללה למינהל, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-830 מיליון שקל, ולהחזקותיה של עתליה שמלצר (62%) שווי של יותר מחצי מיליארד שקל. תוך שלוש שנים השלימה מניית אפקון טיפוס של כ-90%, ומלבד משפחת שמלצר, מי שנהנים מעליית הערך הם מנורה, פסגות ומגדל, המחזיקים יחד כ-18% מהון החברה.

אפקון עוסקת בביצוע פרויקטים של תשתיות בנייה, מערכות אלקטרו-מכניות, טכנולוגיה ועוד, ומנוהלת על-ידי ירון קריסי, שנכנס לתפקיד בתחילת השנה. החברה מחלקת את פעילותה לארבעה מגזרים - פרויקטים למבנים ותשתיות, בקרה ואוטומציה, סחר ותקשורת. יו"ר החברה הוא ישראל רייף ממשפחת שמלצר.

את מחצית השנה הראשונה סיכמה אפקון עם יציבות בהכנסות, בהיקף של כ-776 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה לתקופה זו קפץ ב-24% ל-28 מיליון שקל, בתמיכת שינוי בסעיפי מימון. ביום חמישי הקרוב צפויים להתכנס בעלי מניות אפקון, שיתבקשו בין היתר לאשר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-10 מיליון שקל.