סגירה אדומה בבורסה: מדד ת"א 35 רשם תנודה מטה של 1%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בצל הירידות שנרשמות כעת בוול סטריט, וברקע להסלמה הביטחונית בדרום • בוול סטריט אפל צונחת 4% וגורעת 55 נקודות ממדד דאו ג'ונס • טאואר נפלה 4.2%, לייבפרסון איבדה 2.5%, אורמת ירדה 1.7% ומניית לאומי איבדה 1.5%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בצל הירידות שנרשמות כעת בוול סטריט, וברקע להסלמה הביטחונית בדרום הארץ. מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים בשעה זו שורה של מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי כבד של לפחות 80 רקטות ופצצות מרגמה לעבר עוטף עזה, אופקים, שדרות ובאר שבע.

מדד ת"א 35, שרשם תנודה מטה של כ-1% בצל האירועים, ננעל בירידה של 0.57%. מדד ת"א 90 ירד 0.7% ומדד הבנקים נפל 1.4%.

בוול סטריט אפל צונחת 4% וגורעת 55 נקודות ממדד דאו ג'ונס.

טאואר  נפלה 4.2%, לייבפרסון  איבדה 2.5%, אורמת  ירדה 1.7% ומניית לאומי  איבדה 1.5%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.16 מיליארד שקל.

17:11

מתגברות הירידות בבורסה בתל אביב לקראת סגירת המסחר, וזאת על רקע הירידות בניו יורק שהתגברו לעומת הפתיחה כאשר המדדים המובילים יורדים בעד 1.7%. ברקע: הסלמה בטחונית בדרום בצל מט"ח של 80 רקטות בשעה האחרונה. מדד ת"א 35 רשם תנודה מטה של כ-1%.

מדד ת"א 35 יורד כבר 0.6%, מדד ת"א 90 יורד 0.9% ומדד הבנקים מאבד 1.2%.

16:50

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לטריטוריה האדומה, וזאת בצל הירידות שנרשמות כעת בוול סטריט, שם מדד הנאסד"ק מאבד יותר מ-1%. 

מדד ת"א 90 יורד 0.6%, מדד ת"א 35 מאבד 0.2% ומדד הבנקים משיל 0.25%.

מניית גילת  צונחת 9% לאחר הדוחות לרבעון; טאואר  יורדת 2.8%; לייבפרסון  מאבדת 2.5%; מליסרון יורדת 1.6%; ומניית פועלים  יורדת 0.5%.

15:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בעליות קלות, וזאת בהמשך לעונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. בשעה זו, החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים בעד 0.6% בהמשך לירידה של 1.6% שרשם מדד הנאסד"ק ביום שישי האחרון.

מדד ת"א-35  עולה 0.2%, מדד ת"א- 90  ללא שינוי מהותי ומדד הבנקים עולה בשיעור של 0.2% גם כן. 

מניית בזק עולה 1.9% ברקע לדיונים בנוגע לחברות הבנות, דלק קבוצה  עולה 2.2% בהמשך לעליות אתמול, אופקו הלת' ' יורדת בעוד 2.5%.

בשוק המט"ח הדולר רשם תנודה מטה של כחצי האחוז, וזאת על רקע הודעת בנק ישראל על הפסקת רכישות המט"ח במסגרת התכנית שנועדה לקזז את השפעת מכירת גז מישראל.

13:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בעליות קלות, כאשר מדד ת"א-35  עולה 0.1%, ת"א- 90  מטפס 0.3% ומדד הבנקים נסחר ללא שינוי מהותי.

בשוק המט"ח (לסקירת המט"ח היומית של "גלובס") הדולר רשם תנודה מטה של כחצי האחוז, וזאת על רקע הודעת בנק ישראל על הפסקת רכישות המט"ח במסגרת התכנית שנועדה לקזז את השפעת מכירת גז מישראל.

מניית בזק  עולה 2% ברקע לדיון שמקיימת היום החברה בעניין החברות הבנות; דלק  עולה בעוד 1.6% לאחר העליות שנרשמו אתמול לאחר כנס המשקיעים שנערך בתל אביב; נייס  מטפסת ב-0.5%; גילת  יורדת 2.2%, אינטרקיור מאבדת גובה, אלביט מערכות יורדת כ-1% ופריגו  יורדת 1.2%.

10:45

המסחר בבורסה בת"א מתנהל במגמה חיובית. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות. בורסות אסיה ננעלו בעליות קלות, והמסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת.

חברת כאל, הנמצאת בבעלות הבנקים דיסקונט  (72%) והבינלאומי  (28%), דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות ברבעון השלישי של 2018. כאל מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של 43 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-24%.

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2018, אשר משקפים המשך צמיחה בפעילות החברה.

ברבעון השלישי של 2018 הכנסות החברה צמחו ב-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-355 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-54 מיליון שקל, בהשוואה לכ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-10%.

מנכ"ל בזק בינלאומי, מוטי אלמליח, יסיים את תפקידו בסוף השנה, וזאת בתום 5 שנים בתפקיד.

מניית בי קומיונקיישנס  קופצת בכ-2.5%. עוד בולטות בעליות מטריקס , לייבפרסון , ארקו החזקות , שלאג , פלסאון תעשיות , נייר חדרה , הכשרת הישוב , תדיראן הולדינגס , דקסיה ישראל  ואורמת טכנו .

בולטות לשלילה דמרי  שצונחת בכ-2.8%, פמס , וואן טכנולוגיות , נאווי  ואודיוקודס .

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בשעה זו, במגמה חיובית, בעליות קלות. מדד ת"א-35 ומדד ת"א-125 עולים, וכמותם גם מדדי הנפט והגז, הבנקים והתעשייה. 

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2018, אשר משקפים המשך צמיחה בפעילות החברה.

ברבעון השלישי של 2018 הכנסות החברה צמחו ב-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-355 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-54 מיליון שקל, בהשוואה לכ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-10%.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (ב') על רקע הנעילה השלילית אתמול ובצל המצב הביטחוני בעזה. מדדי ת"א-35 ות"א-125 רשמו ירידות אתמול בתום יום המסחר. נכון להיום, לפני פתיחת המסחר בת"א, השפעתן המשוקללת של מניות הארביטראז' על מדד המניות ת"א-35 מתבטאת בירידה של 0.32% במדד.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בעליות מתונות.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, צפוי לנאום ביום חמישי הקרוב, וזאת לאחר שהפד הותיר ביום חמישי האחרון את הריבית ללא שינוי.

היום ידווחו על תוצאותיהן לרבעון השלישי קמהדע , גילת  ומטריקס  . בהמשך השבוע ידווחו הבנקים הגדולים לאומי , מזרחי טפחות  ודיסקונט . לייבפרסון  צנחה אתמול בכ-8%, פריגו  וטאואר  איבדו 2% מערכן.

בנק דיסקונט מפרסם הבוקר את דוחותיה הכספיים של החברה הבת כאל (כרטיסי אשראי לישראל) לרבעון השלישי של 2018. כאל סיכמה את הרבעון עם רווח נקי של 43 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 57 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017

מניית אופקו   תפתח את המסחר הבוקר בת"א עם פער שלילי התחלתי של 18.5%, לאחר שצנחה אתמול בת"א 10.6% וביום שישי ירדה בנאסד"ק 11.5%. זאת לאחר שפרסמה במהלך סוף השבוע דוחות לרבעון השלישי. במקביל לדוחות הודיעה החברה על גיוס פרטי של 92 מיליון דולר, וחתימה על קו אשראי לעוד 60 מיליון דולר, אבל נתנה מעט מאוד פרטים על העסקה בהודעה לעיתונות שלה ובשיחת הוועידה.

גם קו האשראי לאופקו מיוחס לגוף המקורב לפרוסט. הריבית על ההלוואה היא 10% לשנה. מהדיווח של החברה לבורסה ניתן ללמוד כי "גוף המקורב לפרוסט" השקיע 70 מיליון דולר מתוך 92 מיליון הדולר שגויסו בהנפקה הפרטית, שבוצעה לפי מחיר של 3.49 דולר למניה - מחיר השוק במועד פרסום הדוחות. 

דירקטוריון בזק  יתכנס היום כדי לדון בתוכנית לאיחוד החברות בנות בקבוצה שאותה צפוי להציג המנכ"ל המיועד רן גוראון. החברות בנות פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, צפויות לעבור לניהול תחת הנהלה אחת ולקראת המהלך שוררת מתיחות רבה בקרב העובדים.

ועדי העובדים של החברות הבנות מתכנסים בימים האחרונים ובהמשך השבוע על מנת לדון בתוכנית. נזכיר כי החברות בנות כבר הכריזו על סכסוכי עבודה, ועל פי ההבטחות מצד דירקטוריון בזק, לאחר שיוצגו התוכניות בדירקטוריון, ייפתח מו"מ עם הוועדים.

חברת הפרויקטים אפקון   נמצאת בתקופת פעילות אינטנסיבית, ותוך פחות מחודש דיווחה על פרויקטים בהיקף כולל של קרוב ל-800 מיליון שקל (חלק עם שותפים), לאחר שאתמול דיווחה על התקדמות בפרויקט להקמת מגדל משרדים וביצוע תשתית למגדל נוסף, בהיקף כולל של כ-380 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן ישרס  צופה רווח של 48 מיליון שקל לפני מס בדוחותיה השנתיים ל-2018 ממכירת קרקע בירושלים - כך עולה מעדכון בנושא שפרסמה אתמול החברה שבשליטת היו"ר שלמה איזנברג. ישרס דיווחה כי חתמה, באמצעות החברה הבת רסקו, על הסכם למכירת זכויותיה בקרקע סמוך לכניסה לעיר, במתחם משרד החוץ , אשר עליה מתוכננות לקום כ-265 דירות בחמישה בניינים.