על רקע המצב בדרום: שר האוצר ורשות המסים יקדמו תקנות לפיצויים בגין הפסד ימי עבודה להורים והפגיעה בתיירות

שר האוצר ומנהל רשות המסים הסכימו על תקנות שתוקפן יהיה מ-1.5.2018 ועד 31.12.2018, אשר יתנו מענה ל-3 נזקים שנגרמים עקב האירועים בעוטף עזה: הפסד ימי עבודה להורים שנשארו בביתם לנוכח הנחיית פיקוד העורף שלא לפתוח את מוסדות החינוך; הפגיעה בתיירות בעוטף; והפגיעה בדבוראים ששטחי המרעה שלהם נשרפו

מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: רפי קוץ
מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: רפי קוץ

על רקע המצב הקשה בדרום הארץ, שיגור בלוני התבערה והנפץ, ירי הטילים והנזקים שנגרמים לתושבי הדרום שנאלצים להסתגר במרחבים מוגנים תוך פגיעה משמעותית בשגרת חייהם וברכושם - רשות המסים הודיעה הבוקר (ג') כי יחד עם האוצר היא מקדמת תקנות לפיצויים בגין הפסד ימי עבודה להורים והפגיעה בענפי התיירות והדבוראים בדרום.

שר האוצר, משה כחלון, ומנהל רשות המסים, ערן יעקב, הסכימו על התקנת תקנות שתוקפן יהיה מ-1.5.2018 ועד 31.12.2018, אשר יתנו מענה לשלושה נזקים שנגרמים בעקבות האירועים בעוטף עזה: הראשון - הפסד ימי עבודה להורים שנשארו בביתם לנוכח הנחיית פיקוד העורף שלא לפתוח את מוסדות החינוך בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה; השני - הפגישה בתיירות בעוטף; והשלישי הוא הפגיעה בדבוראים בעוטף ששטחי המרעה שלהם נשרפו כתוצאה מבלוני התבערה והנפץ.

כמו כן, רשות המסים, בתיאום עם משרד האוצר, תעקוב אחר ההתפתחויות האחרונות, ובהתאם לכך ייבחן מענה נוסף, לפי משך הסבב והיקפו.

נוסף על כל אלו, כ-20 צוותים של קרן הפיצויים (מס רכוש) מאוישים על ידי שמאים ומהנדסים נמצאים כרגע ביישובי עוטף עזה והדרום, לצורך הטיפול בנזקי הרכוש שנגרמו כתוצאה מסבב ההסלמה. כבר אתמול בשעות אחה"צ והלילה פעלו צוותי קרן הפיצויים (מס רכוש) ביישובים שבהם היו פגיעות לצורך מיפוי הנזקים ומתן מענה לצרכים דחופים. בנתיבות פונתה משפחה אחת מביתה, בתיאום עם רשות המסים. באשקלון פונו 15 משפחות מבתיהן, ובתיאום עם עיריית אשקלון חלקן פונו לבתי מלון.