משפחת בלווטניק תרמה 200 מיליון דולר לאוניברסיטת הרווארד

זהו המענק הגדול ביותר בהיסטוריה של בית הספר לרפואה של הרווארד • קרן משפחת בלווטניק תרמה לאחרונה סכום משמעותי לפתיחת מכון מחקר חדשני בתחום פיתוח התרופות באוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת הרווארד הודיעה כי קרן משפחת בלווטניק תעניק 200 מיליון דולר לבית הספר לרפואה של האוניברסיטה. לדברי הקרן, התרומה ניתנה על מנת להאיץ את קצב התגליות הרפואיות ולתמוך ביוזמות לפתירת האתגרים הביו-רפואיים המשמעותיים ביותר של האנושות.

המענק הוא הגדול ביותר בהיסטוריה בת ה-236 שנים של בית הספר לרפואה. הוא יתמוך בין היתר בקידום תגליות רפואיות משמעותיות, הן במחקר הקלאסי ברפואה והן במחקרים חדשים המבוססים על יכולות הביג דאטה. האוניברסיטה מתכננת לגייס מדעני נתונים (data scientists), ביולוגיים בתחום הביולוגיה החישובית, מהנדסים ביו-רפואיים ומומחים אחרים.

"אנו מודים מאוד לקרן משפחת בלווטניק, וללן בלווטניק בפרט, על הבעת האמון המהדהדת בבית הספר לרפואה של הרווארד", אמר נשיא אוניברסיטת הרווארד לורנס באקו. "לן הוא אחד הפילנתרופים הגדולים של הדור הזה. הוא מבין שצעדים גדולים בבריאות האדם מורכבים מצעדים רבים שננקטו על ידי אנשים רבים לאורך זמן רב".

קרן משפחת בלווטניק, שבראשה עומד איש העסקים והפילנטרופ לן בלווטניק, תורמת לתחום מדעי החיים ברחבי העולם ובין היתר תרמה לאחרונה סכום משמעותי לפתיחת מכון מחקר חדשני בתחום פיתוח התרופות באוניברסיטת תל אביב. בלווטניק עצמו הוא בעל תואר שני במינהל עסקים מבית הספר למינהל עסקים של הרווארד.

"מזה זמן רב שמתי לי למטרה לתמוך במחקר מדעי חדשני ופורץ דרך על מנת להאיץ את תרגומן של תגליות מדעיות לכדי טיפולים וריפוי", ציין בלווטניק. "בית הספר לרפואה של הרווארד, שיש לו היסטוריה חסרת תקדים של הישגים מדעיים, יצירתיות ויוזמה מדעית, הוא השותף האידיאלי בקידום החלום הזה. אני משוכנע שבית הספר ינצל את המענק כדי להמשיך ולקיים את מסורת ההצלחות המדעיות שלו גם בשנים הבאות".

בלווטניק כבר תרם בעבר להרווארד, וכבר ראה לפחות את אחת מתרומותיו מתממשת לפעילות יישומית. מחקר שמימן בלווטניק במכון ברוד בו שותף בית הספר לרפואה של הרווארד, היה הבסיס להקמת חברת ניאון ת'רפיוטיקס, בה השקיעו חברת אקסס של בלווטניק וחברת כלל ביוטכנולוגיה הישראלית, אשר בלווטניק הוא בעל השליטה בה בשרשור.