משרד האוצר מתנהל כבר חצי שנה בלי כלכלן ראשי

מאז הוצעה מועמדותה של שירה גרינברג ונתקלה בקשיים, לא עלו שמות של מועמדים אפשריים נוספים

יואל נוה / צילום: אוריה תדמור
יואל נוה / צילום: אוריה תדמור

הגירעון הצפוי ב-2018 ייקבע סופית רק לאחר שתוצג תחזית הכנסות מעודכנת על-ידי הכלכלן הראשי באוצר, כך אמר שלשום (ב') החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, בכנס של האגף. חזקיהו לא ציין את העובדה שבאוצר אין כלכלן ראשי מאז פרישתו של הכלכלן הקודם, יואל נוה, במאי לפני חצי שנה.

לאחרונה דיווח "גלובס" כי שר האוצר משה כחלון ביקש לקדם את מינויה לתפקיד של שירה גרינברג, סגנית הממונה על התקציבים לנושאים כלכליים, אולם המינוי נתקל בקשיים בנציבות שירות המדינה, בין היתר על-רקע טענות (שנתמכו על-ידי היועץ המשפטי של האוצר) לפיהן גרינברג איננה עומדת בחלק מתנאי הסף לתפקיד. מאז הפרסום לא עלו שמות של מועמדים אפשריים נוספים לתפקיד ונראה כי באוצר לא מייחסים למינוי עדיפות גבוהה.

כממונה על הכנסות המדינה אחראי הכלכלן הראשי באוצר על הכנת תחזית ההכנסות המעודכנת ל-2018 ועל פרסום הדוח השנתי המנתח את הכנסות המדינה. הכלכלן הוא הגורם המקצועי הבכיר במשרד ומוביל יחידה שמספקת ניתוחים דוחות וסקירות שוטפות וכן ניירות עמדה והמלצות בנושא המדיניות הפיסקלית. בנוסף מרכז הכלכלן הראשי על הטיפול השוטף ביחסי החוץ הכלכליים של ישראל, אמנות כלכליות דו-צדדיות ונציגויות ישראל בבנקים המולטילטרליים.