הזעזועים החלו: עזיבות בכירים בחברות בנות בבזק

צביקה אברמוביץ סמנכ"ל משאבי אנוש בפלאפון ירכז המגעים מול עובדי בזק בינלאומי, במסגרת המו"מ המתוכנן על תוכנית ההתייעלות שתוצג בפניהם בימים הקרובים

מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף

עזיבות בכירים בחברות הבנות בבזק. בעקבות הודעת הדירקטוריון על ההחלטה לקדם מהלכי התייעלות הכוללים איחוד וצמצום פעילויות, החלו עזיבות של בכירים בחברות בנות בזק בינלאומי ו-yes. על אף שהמהלך היה צפוי העזיבות השפיעו קשות על הלכי הרוח בחברות וגם אלו שנשארים בשלב הזה בתפקידיהם החלו לחפש עבודות מחוץ לקבוצה.

ל"גלובס" נודע כי מיכל כוכב ניצן, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת yes, פורשת מתפקידה, וכן אורי גל, סמנכ"ל השיווק. גל מצא כבר תפקיד שאליו ייכנס בקרוב. דירקטוריון yes עודכן אתמול על המהלך. במקביל, הזעזועים אינם פוסחים על בזק בינלאומי ולגלובס נודע כי סמנכ"ל הכספים עופר בסן והיועץ המשפטי עודד כהנא יפרשו מתפקידם.
היום הפגינו מאות מעובדי בזק בינלאומי נגד מהלכי ההתייעלות וקראו קריאות בגנות המיזוג הצפוי. העובדים תיכננו שלא לאפשר לדירקטוריון החברה שאמור היה להתכנס במשרדים בפתח תקוה להתכנס, ובשל כך הועברה הישיבה לבזק.

לימור ליברמן-לביא אמרה לעובדים כי אחרי 5 שנים של עבודה מסודרת מול הנהלת החברה, היא גילתה כי הדברים השתנו והעובדים לומדים מהתקשורת על המהלכים הצפויים, במקום לעדכן קודם אותם. לקול קריאות עידוד של העובדים ליברמן-לביא הבטיחה להם שלא תאפשר פגיעה בזכויות העובדים ללא הסכמה וללא הידברות. יקי חלוצי, יו"ר איגוד הסלולר וההיי טק בהסתדרות, הבטיח לעובדים כי ההסתדרות תעמוד לצידם במאבק הזה לכל הדרך. חלוצי הרגיע את העובדים ואמר להם שבזק בינלאומי היא חברה מצוינת וחזקה עם נציגות עובדים מצוינת, וההסתדרות תפעל שמצב זה יימשך.

בשבוע הבא צפויים להתחיל המגעים בין הצדדים ומי שיוביל את המו"מ מטעם רן גוראון, המנכ"ל המיועד לניהול שלוש הפעילויות, הוא סמנכ"ל כוח האדם של פלאפון צביקה אברמוביץ.

על פי הערכות גוראון גיבש כבר את מבנה ההנהלה החדשה שלו ובתחילת השנה הבאה היא תחת לעבוד במקביל להמשך תפקוד ההנהלות בחברות בנות כרגיל בשלב זה.