איילון בית השקעות נכנס לתחום החיתום: רוכש 20% מסייבל שוקי הון

על פי הערכות בשוק, העסקה נעשית לפי שווי חברה דו-ספרתי של מיליוני שקלים • המנכ"ל והבעלים של איילון בית השקעות, נעם ברורמן: "המהלך הוא חלק מאסטרטגיה כוללת של הרחבת פעילות בית ההשקעות לתחומים נוספים יחד עם שותפים מקצועיים בתחומם"

נועם ברורמן/ צילום: תמר מצפי
נועם ברורמן/ צילום: תמר מצפי

איילון בית השקעות, שנמצא בשליטת המנכ"ל נעם ברורמן, רוכש 20% מחברת החיתום סייבל שוקי הון, מידי סייבל השקעות, שנמצאת בשליטת היו"ר שחר סיידון והמנכ"לית יעל שניצר - כך נודע ל"גלובס".

עם השלמת העסקה, סייבל השקעות תחזיק ב-80% מהחברה המשותפת ותמשיך לנהל את חברת החיתום, כפי שעשתה עד כה. על פי הערכות בשוק, העסקה נעשית לפי שווי חברה דו-ספרתי של מיליוני שקלים. סייבל שוקי הון, שמשמשת חתם ומפיץ בשוק ומעורבת בהנפקות אקוויטי וחוב, הן כמובילה והן כשותפה בקונסורציום החתמים. 

הצדדים לעסקה אישרו את הידיעה, כשסיידון מסר כי "יחד נפעל להרחיב את פעילות החיתום ולהגדיל את היקף העסקאות", בעוד שברורמן ציין כי מבחינתו "המהלך הינו חלק מאסטרטגיה כוללת של הרחבת פעילות בית ההשקעות לתחומים נוספים יחד עם שותפים מקצועיים בתחומם", תוך שהוסיף כי "בימים אלה אנו בוחנים שותפויות נוספות בתחום אג"ח חו"ל ומט"ח".

איילון בית השקעות נמצא בבעלות ברורמן, שמחזיק ב-94% ממניותיו, כשהיתרה בידי שלושה מנהלים בחברה. החברה מנהלת כיום קרנות נאמנות ותיקים מנוהלים בהיקף שקלי כולל של כ-10 מיליארד שקל, כשבנוסף היא עוסקת גם במתן שירותי הוסטינג לקרנות נאמנות. בעבר רכשה איילון גם את פעילות התיקים המנוהלים של פריזמה מידי בית ההשקעות אקסלנס, שרכש אז את קרנות הנאמנות של פריזמה (ונפטר מפעילות ניהול התיקים לטובת מי שניהל את פריזמה - ברורמן).

בינואר השנה קבוצת הביטוח איילון הצטרפה למנורה מבטחים ולכלל ביטוח, ויצאה מתחום בתי ההשקעות, כשמכרה את כל החזקותיה בבית ההשקעות בו הייתה שותפה לאחר כעשור של שותפות עם  ברורמן, שגם מכהן כמנכ"ל איילון בית ההשקעות. בתחילת השנה מימש ברורמן אופציה שהייתה לו ובמסגרת זו רכש את ה-50% של קבוצת הביטוח בתמורה לכ-12.4 מיליון שקל. לאיילון בית השקעות פעילות קרנות נאמנות וגם חברה בת לניהול תיקים (איילון פתרונות פיננסיים), כשעתה היא מתרחבת גם לתחום החיתום, באמצעות שותפות מיעוט בחברה שבשליטת סייבל השקעות.

סייבל השקעות הוקמה בשנת 2001. החברה מעניקה מגוון שרותי בנקאות להשקעות לחברות פרטיות, חברות ציבוריות, קרנות הון סיכון, מוסדות רפואיים ואקדמיים, וגם מפעילה את פורטל ספונסר. את העסקה ליוו עו"ד דוד גוטליב ממשרד שניצר,גוטליב, סאמט ושות ועו"ד עודד אפק ממשרד פירון ושות'.