למרות פרשת השוחד באפריקה: שיכון ובינוי לא תמכור את החברה הבת SBI

שיכון ובינוי החליטה להמשיך ולהחזיק בפעילות התשתיות הבינלאומית שלה, שמרוכזת בחברה הבת SBI International • לפני כשנה נקלעו SBI ושיכון ובינוי לסערה, בעקבות פתיחתה של חקירה משטרתית על רקע חשדות לתשלומי שוחד שהעבירו בכירים ב-SBI לאנשי ממשל באפריקה תמורת זכייה בפרויקטים גדולים

חברת שיכון ובינוי החליטה להמשיך ולהחזיק בפעילות התשתיות הבינלאומית שלה, שמרוכזת בחברה הבת, SBI International. היום (ד') דיווחה שיכון ובינוי  כי לאחר שבחן את הנושא מאז מאי, החליט הדירקטוריון שלה שלא למכור את SBI.

חברת SBI מרכזת את פעילות קבלנות התשתיות והבניה של שיכון ובינוי בחו"ל. עיקר פעילותה של SBI הוא במדינות אפריקה ואמריקה הלטינית, ונכון לסוף יוני היא החזיקה באמתחתה בצבר הזמנות של כ-8 מיליארד שקל.

לפני כשנה נקלעו SBI ושיכון ובינוי לסערה, בעקבות פתיחתה של חקירה משטרתית על רקע חשדות לתשלומי שוחד שהעבירו בכירים ב-SBI לאנשי ממשל באפריקה תמורת זכייה בפרויקטים גדולים. החקירה טרם הסתיימה, אבל בעקבותיה הודיעה שיכון ובינוי בסוף מאי כי החליטה לפעול לבחינת החזקותיה ב-SBI, לרבות מכירת החברה הבת, וכי בכוונתה לפנות לקבלת הצעות מתאימות.

כעת, שישה חודשים לאחר מכן, החליט כאמור דירקטוריון שיכון ובינוי להפסיק את בחינת אפשרויות המכירה. זאת, מאחר ש-SBI מהווה כיום חלק מרכזי מפעילותה של שיכון ובינוי ובחברה רוצים להמשיך ולהחזיק בה.

יש לציין כי מאז ההודעה הראשונה על בחינת אפשרויות המכירה, רכש איש העסקים נתי סיידוף את מניות השליטה (47.7%) בשיכון ובינוי מידיה של שרי אריסון בתמורה ל-1.1 מיליארד שקל. סיידוף, המתגורר בארה"ב, אינו נושא בתפקיד רשמי בשיכון ובינוי, ומיוצג בדירקטוריון בידי מנהל עסקיו תמיר כהן, שמונה לאחר הרכישה ליו"ר שיכון ובינוי. עם זאת, לפי מקורות בשוק צידד סיידוף בהחלטה שלא למכור את SBI.

שיכון ובינוי נסחרת בבורסה לפי שווי של 2.85 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה טיפסה בכ-17% בחצי השנה האחרונה. עם זאת, בשלוש השנים האחרונות רשמה המנייה תשואה מתואמת של כ-22% בלבד, בשעה שמדד הייחוס ת"א-נדל"ן  רושם באותה התקופה זינוק של כ-38%. ביום שני הקרוב תפרסם שיכון ובינוי את דוחות הכספיים לרבעון השלישי, ובהם גם את תוצאותיה הכספיות המעודכנות של SBI.