מחיר הנפט צונח בכ-6.5% לרמה הנמוכה מתחילת השנה

לראשונה מזה 4 שנים מחירי הזהב השחור חווים את הצלילה החדה ביותר בחודש אחד, זאת מאז סוף שנת 2014 • המחיר לחבית נפט צנח בכ-20% עד כה במהלך חודש נובמבר, ברצף של 7 שבועות של הפסדים

קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מחיר הנפט  צונח לרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת השנה, כך התפרסם היום (ו'). לראשונה מזה 4 שנים מחירי הזהב השחור חווים את הצלילה החדה ביותר בחודש אחד, זאת מאז סוף שנת 2014.

לפני יומיים זינק מחיר הנפט ב-3.8%, זאת על רקע פרסום דו"ח המלאים בארה"ב בשבוע החולף. לפי מכון הנפט האמריקאי (API), מלאי הנפט (מסוג קרוד) ירד ב-1.5 מיליון חביות. זו הייתה ירידה מפתיעה במלאי הנפט בארה"ב, וזאת לאחר שמונה שבועות רצופים של עליות. 

עם זאת, נתונים רשמיים של מנהל האנרגיה האמריקני חושפים כי מלאי הנפט בשבוע שהסתיים ב-16 לנובמבר דווקא עלו זה השבוע התשיעי ברציפות. לפי הנתונים מלאי הנפט עלה ב-4.9 מיליון חביות. תחזיות האנליסטים בשוק היו לעלייה של 1.9 מיליון חביות בלבד. 

קצב אספקת הנפט, בהובלת ארה"ב, עולה בהרבה על הדרישה, והציפייה היא כי בפגישת אופ"ק שתיערך ב-6 בדצמבר בווינה, אוסטריה, יוארכו המגבלות לתפוקה.

אולם בינתיים, המחיר לחבית נפט צנח בכ-20% עד כה במהלך חודש נובמבר, ברצף של 7 שבועות של הפסדים. מחיר חבית נפט צלל השבוע ב-6.6% ורשם את היום הגרוע מאז שנת 2017. נזכיר כי ארה"ב הפצירה לאחרונה בסעודים להפיק יותר חביות נפט על מנת לפצות על אבדן ההפקה נוכח הסנקציות על איראן.