אייפקס במו"מ לרכישת 50% מרשת אושר עד בכ-450-500 מיליון שקל

המשא-ומתן שמנהלת אייפקס מול המייסדים והבעלים אברום משה מרגלית נמצא בשלב מתקדם יחסית ומשקף לרשת השיווק החרדית שווי של קרוב למיליארד שקל

מנכ"לית אייפקס, זהבית כהן / צילום: שלומי יוסף
מנכ"לית אייפקס, זהבית כהן / צילום: שלומי יוסף

קרן אייפקס בהובלתה של זהבית כהן במגעים לרכישת 50% ממניות רשת הקמעונאות החרדית אושר עד בסכום של 450-500 מיליון שקל.

המשא-ומתן שמנהלת אייפקס מול המייסדים והבעלים אברום משה מרגלית נמצא בשלב מתקדם יחסית ומשקף לרשת שווי של קרוב למיליארד שקל.

רשת הקמעונאות אושר עד פונה למגזר החרדי וידועה ככזו שמוכרת במחירים זולים במיוחד אריזות גדולות של מוצרים, והיא מתאפיינת בסניפים רחבים באזורי תעשייה ומסחר, ולא פועלת בתוך הערים.

לאחרונה פתחה אושר עד את הסניף ה-18 שלה בחיפה, וכמה חודשים קודם לכן פתחה סניף בראשון-לציון. בנוסף לפעילות בישראל, מפעילה אושר עד רשת סופרמרקטים גם בארה"ב תחת השם בינגו. הסניף הראשון נפתח בברוקלין, ובימים אלה גם נפתח סניף שני בניו-ג'רזי. סניף נוסף נמצא בשלבי הקמה. בענף מעריכים כי לרשת יש פוטנציאל לפיתוח מאסיבי בארה"ב.

הרשת עושה שימוש בטכנולוגיה של סופרסמארט, שמאפשרת קנייה דרך אפליקציה ללא מעבר אצל קופאית. הקנייה מתבצעת באפליקציה ייעודית שבסופה במקום לעמוד בתורים, והעגלה נכנסת למכשיר של סופרסמארט, שסורק את תוכן העגלה ולאחר מכן מוציא את סיכום הקנייה וחשבונית לתשלום.

זוהי לא תהיה הכניסה הראשונה של אייפקס לתחום המזון והקמעונאות. ב-2015 מכרה הקרן לתאגיד ברייט פוד הסיני את השליטה בתנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, בשווי של כ-8.6 מיליארד שקל. לאחרונה ביקשה אייפקס להנפיק את חברת זאפ שבבעלותה, אך ההנפקה נכשלה ובוטלה ברגע האחרון.