ישראל ביתנו: נתמוך בחוק הנאמנות בתרבות אם הקואליציה תעביר את חוק עונש מוות למחבלים

החוק עשוי שלא לעלות מחר להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית, בעקבות התנאי שהציבה סיעת ישראל ביתנו: נתמוך בהצעה אם הקואליציה תעביר את חוק עונש מוות למחבלים • ח"כ עזריה: החוק מאפשר סמכות פסילת תכנים רחבה מדי

שרת התרבות מירי רגב / צילום: מארק ניימן, לע"מ
שרת התרבות מירי רגב / צילום: מארק ניימן, לע"מ

חוק הנאמנות בתרבות, יוזמתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, עשוי שלא לעלות מחר (ב') להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית. סיעת ישראל ביתנו מתנה את תמיכתה בכך שהקואליציה תעביר את חוק עונש מוות למחבלים, אולם לחוק הזה קיימת התנגדות משמעותית של שירותי הביטחון של המדינה, וזאת בשל הנזק הגלום בו.

מנגד, לפחות שני חברי כנסת אמרו היום (א') בתוכנית הרדיו של רזי ברקאי בגלי צה"ל כי הם אינם תומכים בנוסח הסופי של החוק כפי שעבר בוועדת החינוך לפני כמה ימים.

ח"כ בני בגין (הליכוד) וח"כ רחל עזריה (כולנו) ציינו כי החוק בעייתי. בגין אמר שהחוק לא שונה מספיק, והוא גרוע בהרבה מן הסידור הקיים כיום בתוך משרד האוצר. עזריה הדגישה כי החוק מאפשר סמכות פסילת תכנים רחבה מדי, וכי היא ממליצה לקואליציה שלא להעלות את החוק להצבעה.

סיעת ישראל ביתנו הנמצאת באופוזיציה אמורה להיות תומכת "טבעית" של חוקי נאמנות, אך מאז התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, תמיכתם אינה אוטומטית.

משמעות הדברים היא שלקואליציה יש 59 תומכים לקראת מחר, וזאת בהנחה שכל חברי הכנסת אכן יגיעו.