מנהיגי האיחוד האירופי אישרו את הסכם הברקזיט של מיי

כצפוי, מנהיגי האיחוד תמכו בהסכם הברקזיט שהגישה להם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי • ההצבעה הפנימית בפרלמנט הבריטי בנוגע להסכם תיערך ב-11 בדצמבר הקרוב

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מנהיגי האיחוד האירופי תמכו במתווה יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי (ברקזיט) שהביאה היום (א') ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לאישור האיחוד.

מנהיגי המדינות השונות באיחוד התאספו היום בבריסל, מקום מושב ממשלת האיחוד האירופי, ותמכו בתוכניתה של מיי לעזיבת גוש האירו כבר בחודש מרץ של שנת 2019. כנס המנהיגים היה בעיקר סימבולי והסכם הברקזיט היה צפוי להיות מאושר, זאת למרות חששות ספרדיים של הדקה האחרונה בנוגע לעתידה של גיברלטר - טריטוריה בריטית במחלוקת שנמצאת בקצה הדרומי של ספרד.

סגן הנציבות האירופית, ז'אן-קלוד יונקר, חזר שוב על אכזבתו מעזיבת הממלכה המאוחדת ואמר לכתבים במסיבת העיתונאים כי מדובר ב"טרגדיה". עם זאת, יונקר תמך בהסכם של מיי והוסיף כי זו העסקה הטובה ביותר שבריטניה יכלה לקבל לעזיבה.

למרות שהאיחוד האירופי קיבל את הסכם הברקזיט, פוליטיקאים רבים באי הבריטי זועמים כיוון שהם טוענים כי מיי עושה ויתורים רבים מדי לאיחוד. מיי עומדת בפניי אתגר משמעותי בחודש הבא, כשהיא תזדקק לאישור הפרלמנט הבריטית לעסקת הברקזיט. ההצבעה צפויה להיערך ב-11 בדצמבר, וחברים רבים במפלגת הלייבור והדמוקרטים-הליברלים ציינו כי יצביעו נגד ההסכם. גם תומכי ברקזיט במפלגתה של מיי רמזו כי יצביעו נגד ההסכם, כך שההצבעה הקרובה בפרלמנט הבריטי היא הכול מלבד סגורה ובטוחה.