סיוה תתחיל לקבל תמלוגים מהשת"פ עם סונובה השווייצרית: ההכנסות הצפויות מוערכות במיליוני דולרים

במסגרת ההסכם, עליו החברות מדווחות לראשונה, סיוה מספקת לחברה השווייצרית טכנולוגיית בלוטות' שמשולבת בשבב של סונובה •עד כה סיוה קיבלה תשלום רק עבור הרישיונות

גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר
גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר

טכנולוגיית השבבים של סיוה  הישראלית כבר משולבת במכשירי השמיעה שמייצרת חברת Sonova השווייצרית, אלא שעד עתה סיוה זכתה להכנסות רק ממכירת הרישיונות לטכנולוגיה זו. עתה שתי החברות מדווחות לראשונה על ההסכם ובמסגרת זו, עם תחילת המכירות של המוצר בשוק, החברה הישראלית תתחיל לקבל גם תמלוגים. התמלוגים יינתנו עבור כל מכשיר שיימכר הכולל את השבב שבו משולבת הטכנולוגיה של סיוה. לפי הערכות, ההכנסות צפויות להגיע לכמה מיליוני דולרים.

סיוה היא ספקית טכנולוגיה לתכנון שבבים אשר פנתה לשוק הסלולר, אך בשנים האחרונות הרחיבה את פעילותה לשווקים שונים, ביניהם מוצרי IoT (האינטרנט של הדברים), תחנות בסיס סלולריות ועוד.

במסגרת ההסכם עם סונובה, סיוה מספקת לחברה השווייצרית טכנולוגיית בלוטות' שמשולבת בשבב Sword 3.0 של סונובה. מדובר בשבב שמבוסס על משדר/מקלט אלחוטי, שלפי הודעת סיוה הוא היחיד כיום שתומך באופן מלא בהזרמה ישירה של אודיו דו-אוזני בין מכשירי שמיעה לסמארטפונים ומספק קישוריות למזרימי מדיה אחרים. בחברה מציינים שהקישוריות הזו מאפשרת להתאים את מכשיר השמיעה בזמן אמת ובכל מצב ומקום לאיכות השמע של שיחות טלפון, ואף לתמלל שיחות קוליות לטקסט בזמן אמת.

טכנולוגיה ב-1.5 מיליארד מכשירים

טכנולוגיית הבלוטות' של סיוה מתבססת על חברת RivieraWaves שנרכשה בשנת 2014 בתמורה לכ-19 מיליון דולר. הרכישה הרחיבה את פעילותה של סיוה לקישוריות בטכנולוגיות בלוטות' ו-WiFi. בסיוה מציינים היום כי טכנולוגיית הבלוטות' של החברה שולבה עד כה ביותר מ-1.5 מיליארד מוצרים, החל מסמארטפונים וכלה במכשירי שמיעה ומכשירים לבישים.

מנהל חטיבת הקישוריות של סיוה, אביב מלינוביץ', מסר כי "שיתוף-הפעולה עם סונובה מהווה עדות לאיכות טכנולוגיית הבלוטות' שלנו גם במקרים המורכבים ביותר. אנו מצפים להמשך עבודתנו המשותפת עם סונובה עם הפיכת תקן הבלוטות' לברירת המחדל במכשירי ואביזרי שמיעה".

סיוה, בניהולו של גדעון ורטהייזר, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 576 מיליון דולר, אחרי ירידה של 48.6% במחיר המניה מאז השיא שנרשם בדיוק לפני שנה (סיוה נסחרה אז בשווי של כמיליארד דולר. ביצועי החסר במניה בשנה החולפת הגיעו על רקע קשיים מול לקוחות סיניים, בשל מלחמת הסחר וחולשה כללית יותר בשוק הסלולר; וכן בעקבות שינוי בתקן חשבונאי שמקשה על החברה להכיר בהכנסות מתמלוגים באותו רבעון בו הלקוח שלה מכיר בהן.