מצטרף לאהוד ברק: אדם נוימן נכנס להשקעה בחברת הקנאביס אינטרקיור

את הגיוס הוביל המיליארדר גרי פגל המקורב ליו"ר אינטרקיור אהוד ברק • מאז ההודעה על כניסתה לתחום הקנאביס ביולי האחרון עלתה מניית החברה ב-1,300%

אדם נוימן / צילום: רויטרס
אדם נוימן / צילום: רויטרס

חברת אינטרקיור  אשר פועלת בתחום הקנאביס ונסחרת בתל-אביב לפי שווי של כ-409 מיליון שקל, הודיעה היום (ד') כי הגדילה את הגיוס הפרטי שלה, והוסיפה שותף חדש - אדם נוימן, מייסד חברת WeWork. כעת יגדל היקף הגיוס מ-12 מיליון דולר ל-17.15 מיליון. את הגיוס הוביל המיליארדר גרי פגל המקורב ליו"ר אינטרקיור אהוד ברק. מחיר מניה בעסקה הוא עדיין 1.2 דולר (4.45 שקל לפי חישוביה של החברה), לעומת מחיר של 4.95 שקל היום.

נוימן בן ה-39 הוא יזם אמריקאי-ישראלי (הוא נולד בישראל, גדל בה בחלק מנעוריו ואף שירת בצבא), אשר הקים את חברת חללי העבודה המשותפים החלוצה והמובילה, אשר גייסה הון ב-2017 לפי שווי של 21 מיליארד דולר. הכנסות החברה מוערכות במיליארד דולר. הונו האישי של נוימן מוערך ב-2.6 מיליארד דולר.

בעבר השקיע מהונו האישי בפעילויות כמו רשת ההוסטלים סלינה שהוקמה על ידי שני יזמים ישראלים בפנמה והתרחבה לרשת בינלאומית, ב-EquityBee, זירת מסחר התומכת בעובדי הייטק שרוצים לממש את האופציות שלהם, ועוד. נוימן לא התבטא בעבר בנושא הקנאביס.

אינטרקיור היא חברה בורסאית שעסקה בהשקעות ביומד עד שלפני כחצי שנה רכשה את חברת קנדוק, אחת ממגדלות הקנאביס הפעילות בארץ. בעל השליטה בחברה טרם השלמת הגיוס הנוכחי הוא משקיע הביומד אלכס רבינוביץ' (38%) יחד עם מודי בן שך (6%). כעת יהפוך גם פגל לבעל עניין בחברה.

קנדוק, פעילות הקנאביס של אינטרקיור, רשמה ב-2017 הכנסות של 6.1 מיליון שקל ורווח של 0.6 מיליון שקל מפעילותה בישראל. אינטרקיור מכוונת את החברה לרישום בנאסד"ק ולפעילות גם בחו"ל, אם באמצעות ייצוא מישראל במידה והייצוא יותר ואם באמצעות הקמת חוות מחוץ לישראל.

מאז ההודעה על כניסתה לתחום הקנאביס ביולי האחרון עלתה מניית החברה ב-1,300%.