המשטרה ורשות המסים הגרמנית פשטו על משרדי דויטשה בנק

כ-170 שוטרים, חוקרי מס ופרקליטים פשטו על שישה משרדי דויטשה בנק בפרנקפורט הבוקר על רקע חשדות לסיוע להלבנת הון לקוחות הבנק • ב-2016 בלבד, נפתחו מעל 900 חשבונות בנק משניים של לקוחות דויטשה בנק, בשווי כולל של 311 מיליון אירו, באיי הבתולה הבריטיים

דויטשה בנק / צילום: רויטרס
דויטשה בנק / צילום: רויטרס

קרוב ל-170 שוטרים, פרקליטים וחוקרי מס בדקו הבוקר (ה') 6 משרדים של דויטשה בנק ואת האזור העירוני של פרנקפורט, בהקשר האשמות הלבנת הון - כך הודיע היום (ה') משרד הפרקליטות בפרנקפורט, גרמניה.

החוקרים בודקים את פעילותם של שני בכירי דויטשה בנק שלכאורה עזרו ללקוחות לפתוח חשבונות זרים להלבנת הון, נמסר מהפרקליטות הגרמנית. מסמכים כתובים ותיעוד אלקטרוני נתפסו, והחקירה בשיאה, הוסיף דובר הפרקליטות.

בדויטשה בנק אישרו את החקירה במשרדים ומסרו כי ההליך מתבצע בשיתוף-פעולה מוחלט עם הרשויות.

מניית הבנק  יורדת כ-3% בשעה זו.

הסיבה לחקירה הנוכחית היא מסמכים בשם "דוחות פנמה" והדלפות נוספות מתוך הבנק שהגיעו לידי הפרקליטות. "דוחות פנמה" כוללים מיליוני מסמכים מחברת עורכי הדין מוסאק פונסקה מפנמה והודלפו לתקשורת בחודש אפריל 2016. מספר בנקים, ביניהם הלווים השבדים נורדיאה והנדלסבנקן, כבר נקנסו על-ידי הרגולטורים על הפרת חוקי הלבנת הון כתוצאה מהדלפת המסמכים.

בפרקליטות הגרמנית מציינים כי הם בוחנים האם דויטשה בנק סייע ללקוחות להקים "חברות זרות" במקלטי מס. בשנת 2016 בלבד, יותר מ-900 לקוחות הבנק פתחו חשבונות באיי הבתולה הבריטיים, בערך כולל של 311 מיליון אירו. בפרקליטות מוסיפים כי חובת עובדי הבנק הייתה לדווח שישנן חשדות בנוגע לסיוע להלבנת הון על-ידי הבנק.