בורסות אירופה | סיקור שוטף

עליות בסיום המסחר בוול סטריט לאור תקוות המשקיעים להסכמי סחר בפגישת טראמפ-שי מחר בפסגת G-20

פסגת G20 שנפתחה בבואנוס איירס ופגישת טראמפ-שי הצפויה מחר מעודדות את המשקיעים • מיקרוסופט עקפה את אפל שוב כחברה עם שווי השוק הגבוה ביותר בארה"ב • המסחר באירופה ננעל בירידות • מדד הדולר יורד מול סל המטבעות על רקע נאום יו"ר הפד שלשום • השקל נחלש מול הדולר והתחזק מול האירו

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות לאחר יום מסחר הפכפך שהתאפיין בירידות בחלקו הראשון. מדדי הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  ננעלו בעליות של כ-0.7%. מדד הדאו קפץ בלמעלה מ-150 נקודות בסיום המסחר.

מיקרוסופט  עקפה את אפל  שוב היום כחברה עם שווי השוק הגבוה ביותר בארה"ב. שתי החברות התחרו ביניהן לאורך כל השבוע, כשמיקרוסופט עוקפת את אפל לפרקי זמן קצרים של דקות, אולם בסוף כל יום הביסה אפל את המתחרה. היום התהפכו היוצרות.

אם מיקרוסופט תסיים את השנה כחברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר, תהיה זו הפעם הראשונה מאז שנת 2002.

מחירי הזהב  והנפט  רושמים ירידות.

22:00

המסחר בארה"ב עבר לעליות לאחר הירידות שחווה לאורך היום, זאת לאחר דיווח מסין שהחדיר תקווה בשווקים, לפיו קיים בסיס סביר להסכמי סחר בין ארה"ב לסין בפגישה שתיערך מחר בין דונלד טראמפ לשי ג'ינפינג בפסגת ה-G20 בארגנטינה.

בשעה זו מדדי הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  רושמים עליות. מחיר הנפט  נופל שוב, לאחר שהראה סימני התאוששות מוקדם יותר היום.

20:15

לאחר הנעילה השלילית בבורסות אירופה, המדדים בארה"ב מתנודדים. כך, הדאו ג'ונס  והנאסד"ק  נסחרים במגמה שלילית, וה-S&P 500  נסחר ביציבות. המשקיעים נושאים עיניהם לפגישת טראמפ-שי המתוכננת למחר במסגרת מפגש ראשי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G-20) המתקיימת בארגנטינה, במהלכה ידונו שני הנשיאים בחילוקי הדעות בין שתי המדינות וינסו להגיע להסכמות בענייני הסחר המטלטלים את השווקים בשנה האחרונה. 

בראיון שהעניק טראמפ השבוע לוול סטריט ג'ורנל אמר נשיא ארה"ב כי זה מאד לא סביר שהממשל האמריקאי ייעתר לבקשת הסינים לדחות את הגדלת מכסי היבוא בגובה 200 מיליארד דולר לרמה של 25%. עוד אמר טראמפ כי אם לא יושג הסכם סחר מול סין - הוא יורה להטיל מכסים נוספים בשווי 267 מיליארד דולר על תוצרת סינית. נזכיר כי בתחילת 2019 אמורה להיכנס לתוקף העלייה המתוכננת במכסים על היבוא מסין לארה"ב ל-25% מ-10%.

הנפט  מתאושש מעט ובשעה זו יורד בפחות מ-1%, ומחירה של חבית עומד על 50.97 דולר.

18:00

מגמה מעורבת בבורסות ארה"ב: מדדי ה-S&P 500  והנאסד"ק  רושמים עליות בעוד מדד הדאו ג'ונס  יורד. ג'ף פאוול, שותף מנהל ב-Polaris Greystone Financial Group אמר כי המשקיעים נוקטים בגישת "חכה ותראה" בציפייה לפגישת טראמפ-שי. "אינני סבור שאנשים באמת מצפים ליותר מדי, אבל אם נצליח לראות סימנים להתקדמות, זה בהחלט יעזור".

16:30

המסחר בבורסות ארה"ב נפתח במגמה שלילית. זאת לאחר נעילה שלילית אתמול. כך, מדדי הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  רושמים ירידות עם פתיחת המסחר. זאת, בציפייה לפגישת נשיאי ארה"ב וסין, טראמפ ושי, שעתידים להיפגש מחר לארוחת ערב בפסגת G-20 לפגישה גורלית, במהלכה ידונו בחילוקי הדעות בין שתי המדינות. המשקיעים מצפים בכליון עיניים להסכמות הנוגעות למלחמת הסחר המתחוללת בין שתי המדינות, כיוון שכל הסכמה או אי הסכמה תשפיע על הכלכלה העולמית.

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת, כשכל הבורסות הגדולות רושמות ירידות מלבד בורסת איטליה שרושמת עליות קלות.

מחיר הנפט  נסחר בשעה זו בירידות של כ-2.5%, ומחירה של חבית עומד על 50.20 דולר.

14:10

נמשכת המגמה השלילית בשוקי אירופה, המדדים העיקריים, דאקס , קאק  ופוטסי  יורדים בשעה זו כשברקע נפתחה פסגת G20 בבואנוס איירס, שתימשך לאורך כל סוף השבוע. גם המדד הכלל-אירופי סטוקס 600  יורד.

נשיאי ארה"ב וסין יפגשו ואנליסטים מצפים לחידוש שיחות הסחר בין שתי המעצמות.

החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה אדומה בוול סטריט, טוויטר  יורדת מעל 4% במסחר המוקדם.

השקל נחלש היום מול הדולר  ב-0.05% ושערו היציג נקבע על 3.701 שקל, אך התחזק מול האירו  0.06% והשער היציג נקבע על 4.210 שקל לאירו.

10:50

לאחר פתיחה ירוקה, המדדים העיקריים באירופה עוברים למגמה שלילית. המדדים העיקריים, פוטסי , קאק  ודאקס  יורדים בשעה זו, כך גם המדד הכלל-אירופי סטוקס 600 .

מניות הבנקים הבריטיות יורדות כ-0.5% בממוצע, ביניהן לוידס , ברקליס  ורויאל בנק אוף סקוטלנד , לאחר עריכת מבחן לחץ שדימה מה היה קורה לו הסכם הברקזיט לא יאושר. בנוסף, הבנק המרכזי של אנגליה מסר לעיתונות כי יציאה "לא מסודרת" מהאיחוד תרסק את כלכלת האי הבריטי.

מניית בריטיש אמריקן טבאקו  יורדת לאחר דיווח של הוול סטריט ג'ורנל כי חברת הטבק הגדולה בעולם, אלטריה , הנסחרת בוול סטריט, מתכננת להשקיע בחברת הסיגריות האלקטרוניות Juul.

ערך הליש"ט  עולה ב-11%, ל-1.28 דולר, על רקע דיווחים בבריטניה שהעלאת הריבית הבאה בממלכה תידחה ל-2020 כדי שראשת הממשלה תרזה מיי תוכל לאשר את הסכם הברקזיט בפרלמנט הבריטי.

 

09:30

המסחר באסיה ננעל בעליות שערים כאשר שלושת המדדים העיקריים, ניקיי , שנחאי  והונג קונג הנג סנג  עלו.

סקטור הפארמה היפני טיפס, בעליות בלטו מניית יצרנית התרופות אוטסוקה , שקפצה 4.5%, ומניית חברת הבריאות סיסמקס שזינקה 6.7%.

בהונג קונג מניות האנרגיה זינקו לאחר התאוששות מחירי הנפט בארה"ב, מניית Cnooc  רשמה עליה של קרוב ל-3.6%.

את העליות בסין הניעו תקוות המשקיעים לקראת מפגש טראמפ ושי היום בפסגת G20, שעל פי דיווחים בוול סטריט ג'ורנל הוא השלב הראשון בחידוש שיחות הסחר בין שתי המדינות.

הקוספי  הדרום קוריאני ירד בהובלת מניית סמסונג  שאיבדה 3%.

07:40

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה חיובית בשעה זו, המדדים העיקריים, ניקיי , שנחאי  והנג סנג  עולים.

המשקיעים נראים מעודדים לקראת מפגש הפסגה שייערך היום בארגנטינה, G20, שעשוי להוביל לחידוש שיחות הסחר בין ארה"ב לסין. מנהיגי שתי המעצמות מתוכננים להיפגש בסופ"ש.

אמש המסחר בוול סטריט ננעל בירידות.

לקראת פסגת G20 שתתקיים היום בבואנוס איירס, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי ביטל את פגישתו המתוכננת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על רקע תקיפת רוסית על ספינות אוקראיניות.

טראמפ גם סיפר לעיתונאי שהוא קרוב לעשות "משהו עם סין, אך הוא לא בטוח שהוא רוצה". עם זאת, בוול סטריט ג'ורנל מדווחים שחידוש שיחות הסחר בין ארה"ב לסין קרוב מתמיד. טראמפ יפגוש היום בפסגת G20 את נשיא סין שי.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר כי יפגוש בשולי הוועידה את הנסיך הסעודי, בין סלמאן, שלא נחשב כעת אהוד במיוחד בקרב העולם המתוקן לאחר רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י.

הדולר אינדקס (DXY) יורד אל מול סל המטבעות ונסחר ברמת 96.796 על רקע דברי יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל לפני יומיים שרמז כי הריבית קרובה לסביבתה הטבעית, המשקיעים כעת מעריכים העלאת ריבית אחת בלבד בשנת 2019.