עשרות רשויות מקומיות מצטרפות לשביתת הנשים בשלישי הקרוב; "אנו במצב חירום"

המחאה מתבצעת כנגד ריבוי מקרי אלימות כלפי נשים בחודשים האחרונים, בהם רצח סילבנה צגאיי בת ה-12 ויארה איוב בת ה-16 • יוזמות המחאה תובעות לתקצב את תוכנית החירום למניעת אלימות כלפי נשים ב-250 מיליון השקלים שהוגדרו עבורה. התוכנית אושרה כבר לפני כשנה וחצי, אך לא תוקצבה

אלימות נגד נשים / צילום: Shutterstock
אלימות נגד נשים / צילום: Shutterstock

עשרות רשויות מקומיות הודיעו על הצטרפות לשביתת הנשים בשלישי הקרוב (4.12) - מחאה כנגד ריבוי מקרי אלימות כלפי נשים בחודשים האחרונים, בהם רצח סילבנה צגאיי בת ה-12 ויארה איוב בת ה-16 בשבוע האחרון. בין הרשויות המקומיות שהצטרפו למחאה ויאפשרו לעובדיהם לצאת ולמחות במהלך היום, מבלי שתתרחש פגיעה בשכרם - תל אביב, חיפה, טייבה, טירה, סכנין, טמרה, רמת גן ומודיעין מכבים-רעות.

"בשנה האחרונה נחצה גבול בלתי נתפס של 24 נשים שנרצחו רק משום שהן נשים", כותבות מובילות היוזמה, הקרויה  #אני_אישה_אני_שובתת . "זעקות הנשים נקברות תחת שתיקתה של הממשלה שמסרבת לקחת אחריות ולשנות את המצב. פעם אחר פעם קוברים תכניות, מתעלמים מהקורבנות ומשאירים חצי מהאוכלוסיה לא בטוחות".

היוזמות קוראות לנשים כולן לצאת ולשבות בשלישי, כי "אנו במצב חירום, זה הזמן, אם לא נתעורר עכשיו לא נתעורר לעולם". עוד הן כותבות: "רצח זה נקודת הקיצון של העובדה שאני מוטרדת ברחוב, בעבודה או בבית - זה קצה הקרחון של פערי השכר, של הערות פוגעניות, של חפצון, של הסללת נשים למקצועות בשכר נמוך, של נשים בזנות, של חינוך מגדרי בבתי ספר. זו תוצאה של אלימות ואפליה מגדרית שכולנו מרגישות בכל יום ובכל מרחב. אם את אישה - את בפנים. אם אתה גבר - תצטרף".

היוזמות תובעות לתקצב את תוכנית החירום למניעת אלימות כלפי נשים ב-250 מיליון השקלים שהוגדרו עבורה. התוכנית אושרה כבר לפני כשנה וחצי, אך לא תוקצבה. היא כוללת ארבע זרועות: תוכנית שיקום ציבורית לנפגעות אלימות במשפחה; תכנית לשיקום לתוקפים; חינוך והסברה, ושינוי מדיניות מקיף במשטרת ישראל לטיפול באלימות במשפחה.