התפטרות קולקטיבית בלשכת השמאים - פועלת ללא ועדת ביקורת

אחרי התפטרות שני יושבי ראש הוועדה, התפטרו שלושת החברים הנותרים • היו"ר מסילתי: "הוריתי להיערך לבחירת ועדת ביקורת חדשה"

חיים מסילתי / צילום: אילל יצהר
חיים מסילתי / צילום: אילל יצהר

לשכת שמאי מקרקעין פועלת מהיום ללא ועדת ביקורת, שחבריה מונו על ידי האסיפה הכללית במרץ 2017, וזאת אחרי התפטרות קולקטיבית של 3 חברי ועדת הביקורת: היו"ר דגנית יצחקי גולני, דורון לוי ויעקב פנר, שהודיעו הבוקר (א') על התפטרותם ליו"ר הלשכה חיים מסילתי וליו"ר ועדת הבחירות אמנון נזרי.

התפטרות השלושה באה אחרי שתי התפטרויות קודמות בוועדת הביקורת: בנובמבר 2017 התפטר יו"ר ועדת הביקורת השמאי רחמים שרם; בחודש יוני 2018 התפטר יו"ר ועדת הביקורת שהתמנה אחריו, יגאל אברמוב. לפני כחודשיים התפטרה גם היועצת המשפטית של הלשכה עו"ד הילה רובין.

במכתב למסילתי נימקו השלושה את ההתפטרות בכך, ש"הסתבר לנו כי העיסוק במטלות הרבות, הכרוכות במילוי נאמן של תפקידנו כחברי ועדת ביקורת, מחייב השקעת משאבים רבים של זמן שהם מעבר ליכולתנו. לאור זאת, הננו להודיעכם כי החלטנו לפרוש מתפקידנו כחברי ועדת ביקורת של הלשכה. הננו מודים לחברי הלשכה על שנתנו בנו את אמונם ומאמנים כי ימצאו בקרב החברים כוחות חדשים שיקחו על עצמם את התפקיד".

ל"גלובס" נודע, כי ימים אחדים לפני ההתפטרות הודיע רשם העמותות על תוצאות בדיקה שנערכה על ידו, שנערכה לגבי נסיבות התפטרויותיהם של של שני יושבי הראש שרם ואברמוב. רשם העמותות הודיע שאין מקום להתערבותו בעניין ההתפטרויות, ודרש לקבל מהלשכה העתק של התקנון לפיו פועלת הלשכה, כשהוא מאושר על ידי רשם העמותות.

נזכיר כי בעמותה חייבת לתפקד ועדת ביקורת על פי חוק.

מלשכת יו"ר לשכת שמאי המקרקעין מסילתי נמסר בתגובה: "תפקיד הביקורת הוא נדבך חשוב בכל אירגון דמוקרטי ואנחנו נקפיד על קיומו וההמשכיות. היום כבר הוריתי להיערך לבחירת ועדת ביקורת חדשה. אני מודה, בשמי ובשם חברות וחברי הלשכה לחברי הועדה שסיימו את תפקידם, שכן משימת ההתנדבות למען הציבור תובענית ודורשת מכולם משאבים של זמן ואנרגיה. לשכת שמאי המקרקעין מודה לחברים על ביצוע תפקידם עד כה ובטוחה כי ימשיכו לתרום ולעשות למען ציבור השמאים".