פרטנר: איכות השיחה שודרגה ל-400 אלף לקוחות

קצב ההצטרפות לשירותי VoLTE מושפע מהתאמת דגמים נוספים • הוספת דגמי סמסונג גלקסי הקפיצה את המספרים • בקרוב יתווספו גם כמה דגמים של וואווי ובהמשך גם שיאומי ונוקיה

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

מאות אלפי לקוחות בפרטנר עושים שימוש בתכונת ה-VoLTE) Voice over Long-Term Evolution) המאפשרת חוויית שמע משופרת. 

השירות, שקיים היום רק בפרטנר וזמין גם למנויי 012 מובייל, מאפשר לקיים שיחות שמע על גבי רשת הדור הרביעי (LTE), אשר משמש בשאר החברות לגלישה בלבד.

טכנולוגיית VoLTE מאפשרת קיום שיחות באיכות HD, הקמת שיחות בזמן קצר יותר, ושדרוג חוויית השימוש בשירות WiFi calling, אשר זמין גם הוא רק בפרטנר, ומאפשר קיום שיחות סלולריות על גבי כל רשת WiFi בחיוג רגיל וללא צורך באפליקציות.

הטמעת יכולות ה-VoLTE (מבוססת פתרון של אריקסון) על גבי ליבת הרשת פרטנר הושלמה בתחילת השנה, ולפני מספר חודשים החלו בחברה בהשקה שקטה למשתמשי אייפון 8 ומעלה בלבד. ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים נוספו עשרות דגמים נוספים של מכשירי סמארטפון (iOS) ואנדרואיד התומכים בשירות, בהם כל דגמי האייפון, מרבית דגמי הגלקסי של סמסונג, LG G7 ועוד, ובחברה ממשיכים להרחיב את התמיכה בדגמים נוספים של יצרניות נוספות. כיום, כבר כמה מאות אלפי מנויים עושים שימוש פעיל ויום יומי בשיחות קוליות על גבי רשת ה-LTE בפרטנר.


לדברי רז ברטוב, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בקבוצת פרטנר: "היכולת של לקוחות פרטנר לקיים שיחות קוליות על גבי רשת LTE היא הרבה מעבר לשיחות באיכות HD והקמת שיחה מהירה ללא ההמתנה הארוכה והמוכרת עד שנשמע צליל החיוג. היתרון הוא בעיקר ביכולת שלנו להעניק שירותים מתקדמים נוספים שמשתלבים עם הטכנולוגיה הזו שקיימת היום רק אצלנו, כמו WiFi calling, ולייצר ללקוחות שלנו יתרון בניהול יעיל יותר של עומסים על הרשת גם באירועים רבי משתתפים מבלי שאלו ישפיעו על חוויית השיחה".