אקזיטים | פודקאסט

אחת ולתמיד: האם אפשר לבנות מישראל סטארט-אפים B2C מוצלחים?

דני כהן הוא שותף-מנהל בקרן ההשקעות ויולה ונצ'רס, ומחזיק בתחום התמחות מיוחד וחריג בנוף הישראלי: השקעות בחברות Consumer • אחרי שהשקיע בחברות פלייבאזז, אאוטבריין, ולייטריקס - הוא נפנה לענות על השאלות המטרידות: האם יזמים ישראלים באמת "לא יודעים" לבנות חברות B2C ? מדוע זו האסטרטגיה שבחר? וכמובן, מה ויולה מחפשת ומה יגרום לו להוציא את פנקס הצ'קים בסוף הפגישה? האזינו לפרק סיום העונה של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 4)

"זה לא טרוויאלי, נכון - אין הרבה משקיעים שמחפשים חברות סטארט-אפ אפליקטיביות בישראל (B2C). בעיני יש בקטע הזה פספוס ענק בארץ. הרבה משקיעים מפוקסים על אזורים ותחומים אחרים, ואני טוען שצריך - ואפשר - לעשות כאן דברים נפלאים בעולמות ה-B2C".

דני כהן יודע על מה הוא מדבר. מי שמשקיע בסטארטאפים ישראלים מזה כ-16 שנה וכיום מכהן כשותף-מנהל בקרן ההון-סיכון ויולה, הוביל השקעות בחברות כמו פלייבאזז, אאוטבריין ולייטריקס - וזכה גם לראות חברות B2C אחרות משגשגות לאחר השקעה מהקרן (איירון סורס, פאיוניר, ורבות נוספות), מחזיק בתיזה שורית מובהקת לגבי היכולת של יזמים ישראלים לבנות אפליקציות ומוצרים שישרתו קהלים ברחבי העולם.

"ישראלים לא יודעים לעשות מוצרים? זו פשוט אמונה תפלה. אני בבורד של לייטריקס, אחת מחברות האפליקציות המובילות בעולם, שאוזכרה למשל על ידי קים קרדשיאן. והאמת? עזבו היי-טק - ישראלים יודעים לעשות יין מופלא, להקים רשתות כמו סבון וללין, להפיק סרטים ומופעי תרבות. מי שאומר שישראלים לא יודעים 'לעשות Consumer' - מתעלם מההוכחות בשטח", הוא מסביר.

ראיינו את כהן לפרק ה-10 של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 4), ושוחחנו איתו על כיצד בונים סטארט-אפ מוצלח בעולמות ה-B2C בישראל, ואיך מזהים כישרון ופוטנציאל לחברות כאלו בשלב מוקדם. "אנו מחפשים את המובן מאליו - חברות עם צוות ושוק, ובהקשרי ה-Consumer - שיהיה מוצר טוב ושיווק טוב. וישראלים יודעים לעשות את שניהם מצוין".

"אני לא צריך להשתמש במוצר או לרכוש אותו באופן אישי", מבאר כהן. "אבל אני כן מחפש מוצרים שאני יכול לדמיין איך אחרים יוכלו להשתמש בהם. וכמובן, מחפש נתוני שימוש ו/או שיווק שעושים שכל, בהנחה והחברה בשלב שהיא יכולה להציג כאלו".

כיצד התגלגל כהן להיות משקיע הון-סיכון? מה הופך את היזם הישראלי ל"בנוי" להקים חברות סטארט-אפ בתחום ה-B2C, בעיניו? האם כהן מכוון את החברות בהן משקיע לאקזיט? וכמובן - מה הוא מחפש ואיך ניתן לפנות אליו כדי לגייס השקעה? כל זאת ועוד, בפרק העשירי של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 4).

**

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) ו גיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).